کد خبر : 71610
تاریخ : 1402/4/28
گروه خبری : استان‌ها

استاندار مرکزی:

توسعه کشور با توجه به ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب می‌گیرد

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در همایش ملی تا ثریا در شهرک دانشگاهی آزاد اسلامی استان مرکزی(فلق) در اراک، افزود: اگر علم و دانش و فناوری در عرصه‌های مختلف با جدیت وارد شود، می‌توان گام‌های پرشتابی در کشور برداشت.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب علاج همه مشکلات کشور را اقتصاد مقاومتی بیان کردند که این مهم 2 رکن اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش‌ بنیان دارد.
استاندار مرکزی ادامه داد: همایش ملی تا ثریا به همت بسیج و سپاه برگزار شده و در این همایش موضوع فناوارنه و دانش‌بنیان هدف قرار گرفته که به طور قطع با توفیقات خوبی همراه است.
مخلص‌الائمه اظهار کرد: ظرفیت‌های فراوانی برای جهش و حرکت در مسیر فناوارنه در استان مرکزی وجود دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی، با بیان اینکه ظرفیت‌های نظام و کشور در حوزه فناورانه فوق‌العاده است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانه گام دوم فرمودند که فاصله بین بایدها و واقعیت‌ها، همواره وجدان‌های آرمان‌خواه را آزار داده و می‌دهد و تاکید داشتند که این فاصله طی شدنی است و تاکنون چندین بار طی شده است.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این همایش گفت: شاید دلیل اینکه بسیاری از نخبگان از کشور هجرت می‌کنند، این است که پس از فارغ‌التحصیلی، تکلیف آنها با جامعه مشخص نیست.
سردار سرتیپ دوم «محسن کریمی» افزود: امروز جمهوری اسلامی در صنایع نظامی هیچ‌نیازی به دنیا ندارد و حتی آمادگی ارایه خدمات به کشورهای دیگر در این حوزه را دارد.
وی بیان کرد: باید تلاش شود تا در همه حوزه‌ها اینگونه عمل شود و نباید سرمایه‌های کشور در خدمت کشورهای دیگر به کار گرفته شود.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: باید به سمتی حرکت کرد که دانشجویان بر اساس سفارش مجموعه‌ها و نیازمندی جامعه، مشغول به تحصیل شوند.
سردار کریمی اظهار کرد: بنیاد تعاون سپاه در سیاست خود به دنبال حمایت و کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان است و در این خصوص با جدیت ورود پیدا کرده است.
وی گفت: حمایت از شرکت‌های فناورانه یک بخش و حمایت از فروش محصولات این شرکت‌ها بخش دیگر است که هر 2 مدنظر ویژه قرار دارد.
دبیر اجرایی همایش ملی تا ثریا هم گفت: احصا و شناسایی نیازهای فناورانه استان مرکزی از جمله اهداف این همایش است.
« علی رحیمی» افزود: حمایت و پشتیبانی از محصولاتی که توانایی ورود به بازار را دارند، از دیگر اهداف است.
وی بیان کرد: مقرر است دبیرخانه دایمی تا ثریا در راستای حمایت از شرکت‌ها و حل مشکلات فناورانه شکل گیرد.
عضو هیئت مدیره شرکت هلدینگ پیشگامان بنیاد تعاون بسیج کشور نیز در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران، گفت: بسیج زیست بوم علم و فناوری به همت رویداد تا ثریا در همه استان‌ها مهیا شده است.
«مجتبی خرسندی» افزود: در رویداد تا ثریا به دنبال این هستیم تا پاسخ‌های برتر به نیازهای فناورانه استان‌ها اتصال یابد و به نوعی از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در جهت پاسخ به نیازهای فناورانه بهره‌گیری شود.
وی بیان کرد: تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در کشور نیازمند توجه به سه ضلع شبکه پشتیبان، احصای نیازهای فناورانه و پاسخ‌های برتر است که در رویداد تا ثریا، اتصال اضلاع سه گانه برای تحقق اقتصاد دانش بنیان با جدیت دنبال می‌شود.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/71610