کد خبر : 71750
تاریخ : 1402/5/1
گروه خبری : اندیشه

شناساندن کربلایی‌ها و یزیدیان زمانه، رسالت امروز

حسین صادقیان

البته این معرفت، تطبیق و پیگیری، کار هرکسی نیست و بیش از همه بر نخبگان، مبلغین و مداحان است که راه را برای دیگران هموار کنند تا به برداشت درست و تطبیقی نافع دست یابند؛ شاید بگویید اساساً برخی دنبال پوشیدن لباس سیاه و برگزاری مراسماتی هستند که به‌نوعی خود آن‌ها را مطرح کند و یا جنبه ریاکاری دارد، اما قبول بفرمایید در اکثر موارد، این‌گونه نیست و اگر عمق لازم از جریان کربلا و وقایع عاشورا مورد فهم قرار گیرد، منشأ آثار پُربرکت‌تری خواهد شد و وضعیت بهره‌برداری فعلی که قابل قبول است، به اقیانوس متلاطمی علیه یزیدیان زمان تبدیل می‌شود که آنان را مانند پوشالی روی آب به سوی هیچ و امحا، می‌کشاند.

باید در کلاس محرم و عاشورا به‌خوبی آموخت که چه کسانی با چه ویژگی‌هایی مقابل امام حسین علیه‌السلام ایستادند؟ با توجه به اینکه ظاهراً از مسلمانان بودند و در جامعه به‌اصطلاح اسلامی زندگی می‌کردند! چه شد که در دورانی نه‌چندان طولانی، با به شهادت رساندن فرزند و سلاله رسول معظم اسلام (ص)، شکافی در جامعه آن روز ایجاد شد که پس از قرن‌ها تلاش، هنوز مرتفع نشده و یاران آقا اباعبدالله‌الحسین دارای چه خصلت‌هایی بودند که برای هرگونه نثار و ایثار برای اسلام حقیقی کمال اطاعت از امام به‌حق را به‌جای آورده و برای فدا شدن در راه خدا، سر از پا نمی‌شناختند؟

امروزه اگر کسی بخواهد حسینی بوده و در مقابل زروزور و تزویر بایستد، حتماً باید لوازم راه را که ضروری‌ترین آن شناخت صحیح است، داشته باشد و با انگیزه قوی، رفتار و قدم‌های پیشرونده خود، آماده پذیرش و ادامه‌دهنده مسیر اباعبدالله‌الحسین یعنی حامی امامت و ولایت به‌عنوان منتظر حقیقی حضرت صاحب‌الامر امام دوازدهم علیه‌السلام، باشد که چنین هدف مهمی بدون پایبندی به شریعت و رعایت حدود الهی که ترجمان آن در زمان غیبت، علمایی از نوع ورثه‌الانبیا هستند، میسر نمی‌شود و قطعاً می‌توان گفت مکتب امام حسین (ع) امروز بیش از هر زمانی تشنه معرفت ما به هدف مبارک حضرتش که خود آن را احیای سنت جدش رسول‌الله (ص) عنوان کرده است، بوده و همه ما عزاداران حسینی، انشاالله شاگردی خوب و بهره‌برداری زرنگ از مکتب عاشورا برای جلب سعادت دنیوی و اخروی خود و دیگران باشیم.

 

 

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/71750