کد خبر : 74961
تاریخ : 1402/8/1
گروه خبری : ورزشی

توضیح مدیرکل ورزش و جوانان مرکزی درخصوص گلایه‌ دارنده طلای پرتاب دیسک آسیا

حسین رسولی، دارنده نشان طلای پرتاب دیسک در بازی‌های آسیایی از بی‌توجهی مسئولان استان مرکزی گلایه کرده بود.

 

رسولی گفته بود: با صفر رفتم و طلای بازی‌های آسیایی را گرفتم! نخستین نشان تاریخ استان مرکزی بود، اما مسئولان استان آمدند، عکس‌هایشان را گرفتند و رفتند. هیئت دوومیدانی هم یک حواله 30 میلیون تومانی به من نشان داد و عکس‌هایشان را گرفتند، اما هنوز مبلغ آن را به حسابم واریز نکرده‌اند. گفتند منتظر باشید؛ اگر این نشان برای استان ارزش ندارد، ‌بگویند تا استانم را عوض کنم، چون هیچ تغییری در زندگی من ایجاد نکرده است. البته مردم خیلی خوشحال شدند و انگیزه دادند، اما نمی‌دانم بی‌توجهی مسئولان تا چه زمانی ادامه دارد.

 

بر همین اساس، پاسخ مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی را در این رابطه جویا شدیم.

 

مسعود پیرایش درخصوص موارد عنوان شده توسط رسولی اظهار کرد: ما همواره دغدغه قهرمانان را داریم، چراکه برای آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و طی سال‌های متوالی جهت قهرمان شدنشان زحمت کشیده شده است.

 

وی با بیان اینکه برای اینکه ورزشکاران استان به مسابقات بروند و در تیم ملی قرار بگیرند خیلی زحمت کشیدیم، افزود: جهت اعزام به هانگژو برای تک‌تک بچه‌ها با رؤسای فدراسیون‌ها صحبت کردیم و از آن‌ها حمایت و پشتیبانی داشته‌ایم؛ مثلاً در مورد تیم کاتا کاراته با اینکه گفته بودند اعزام می‌شود، اما لحظه آخر خط خورد و من یک روز رفتم تهران و با مسئولین صحبت کردم تا اعزام شوند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: آقای رسولی حدود 6 ماه اردوی تیم ملی بودند و من مدام زنگ می‌زدم و پیگیر اوضاع ایشان بودم. رئیس فدراسیون به من می‌گفتند فقط ماهیانه 100 میلیون پول هتل ایشان می‌شده؛ از طرفی پول مکمل و لوازم ورزشی این قهرمان جدا بوده است. فهرست غذا و وسایل خریداری‌شده برای ایشان در اردوی اراک نیز موجود بوده که چه مقدار هزینه شده است.

 

پیرایش در رابطه با گفته رسولی مبنی بر اینکه هیئت دوومیدانی استان یک حواله 30 میلیون تومانی به او نشان داده اما هنوز مبلغ آن به حسابش واریز نشده است، گفت: برای رفتن ایشان به مسابقات 20 میلیون تومان دادیم و برای برگشت نیز حواله 30 میلیونی دادیم که همین روزها پرداخت می‌شود. دقت کنید که هر چیزی یک سازوکاری دارد و علت تأخیر در پرداخت نیز مراحل اداری است.

 

وی با بیان اینکه مدتی پیش در شورای مسکن استان مصوب کردیم به قهرمانان برون‌مرزی زمین هدیه بدهیم، ابراز کرد: زمانی که آقای رسولی در اردو بود، ما به اتفاق استاندار پیگیر زمین هدیه برای او بودیم؛ به‌طوری که فرم «ج» ایشان قرمز نشود. برای این موضوع من به مقام عالی وزارت نامه زدم و استاندار نیز به معاون اول ریاست‌جمهوری نامه زدند.

 

پیرایش افزود: همه این امور سیکل اداری دارد و تاریخ نامه‌ها نیز حدود نیمه مهرماه است. بعضی از مسائل را وزارتخانه هم پیگیری می‌کند، چراکه مصوبه اهدای زمین چیزی نیست که فقط در اختیار استان باشد و مسئله ملی است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در رابطه با بحث اشتغال حسین رسولی نیز اظهار کرد: چون ایشان قهرمان برون‌مرزی هستند، موضوع استخدام ایشان هم مطرح است، اما این موضوع نیز زمان می‌برد.

 

وی در رابطه با گفته حسین رسولی مبنی بر اینکه شب‌ها در اسنپ کار می‌کرده است تا مایحتاج روزمره‌اش را تهیه کند، گفت: ایشان اصلاً شرایط تمرینش طوری است که نمی‌تواند در اسنپ کار کند. من نمی‌دانم چه زمانی را گفته است، اما در زمان اردوی تیم ملی فکر نمی‌کنم در اسنپ کار کرده باشد.

 

پیرایش ادامه داد: لازم است بگویم که به ایشان حقوق هم داده می‌شود و طوری نیست که مشکل مالی داشته باشند. ایشان درگیر تمرینات هستند و نیازهای مالیشان را فدراسیون، وزارتخانه و ما در استان تأمین می‌کنیم.

 

وی در رابطه با پاداش نشان طلای حسین رسولی نیز اظهار کرد: پاداش نشان طلای رسولی بین یک میلیارد و 500 میلیون تومان تا یک میلیارد و 600 میلیون تومان است که از طرف وزارتخانه پرداخت می‌شود.

 

 

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/74961