کد خبر : 76738
تاریخ : 1402/9/14
گروه خبری : فرهنگی

استاد گروه ژانر وحشت نخستین اردوی کشوری فیلم‌نامه‌نویسی:

توان هنرجویان اردوی فیلم‌نامه نویسی فراتر از انتظار اولیه است

انجمن سینمای جوانان استان همدان، از فعال‌ترین دفاتر در کشور

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، سیامک سلیمانی با اشاره اینکه اردوی فیلم‌نامه‌نویسی به‌صورت گروهی برگزار می‌شود، گفت: توان هنرجویان اردوی فیلم‌نامه نویسی فراتر از انتظار اولیه است؛ این اردو فرصتی‌ است که فیلم‌نامه‌نویسان فرآیند خلاقه نویسندگی را به شکل تیمی تجربه کنند و واقعیت این‌ بوده که کمتر هنری به اندازه سینما متکی به کار گروهی است.

سلیمانی در ادامه تصریح کرد: ژانر در سینمای کوتاه باعث ایجاد تنوع در موضوع، فرم و ساختار می‌شود. همچنین کار با الگوهای ژنریک، امکان تجربه‌گرایی در دستور زبان سینما، نوآوری‌های روایی و گسترش توان تکنیکی فیلم‌سازان را فراهم می‌کند.

استاد گروه ژانر وحشت نخستین اردوی کشوری فیلم‌نامه‌نویسی تأکید کرد: در ژانر وحشت امکان تجربه‌گرایی و استفاده از کهن‌الگوها بالا بوده؛ به‌علاوه برای ما چالش دیگری نیز مطرح است، اینکه چطور می‌شود از سطح اولیه تأثیر که صرفاً ترساندن است، فراتر رفت و فیلم را به یک تجربه ماندگار ذهنی و روانی تبدیل کرد.

سلیمانی در پایان افزود: با توجه به برگزاری اردوهای اخیر، انجمن سینمای جوانان استان همدان، یکی از فعال‌ترین دفاتر در کشور محسوب می‌شود. همدان در شرایطی دشوار و با وجود کمبود منابع حمایتی، با مدیریت و برنامه‌ریزی‌ مناسب، توانسته است با همه سختی‌ها و چالش‌ها، فرصتی طلایی و به‌یادماندنی برای هنرجویان انجمن در سراسر کشور فراهم کند.

 

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/76738