کد خبر : 77985
تاریخ : 1402/10/16
گروه خبری : اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی همدان در دیدار با معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان:

«نگاه جزیره‌‌ای»، مانع پیش روی سرمایه‌‌گذاری است

رحیم مرتضایی در دیدار با معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان با اشاره به تشکیل کمیسیون تلفیق برای بررسی برآیند کمیسیون‌های اتاق بازرگانی، افزود: برای بررسی مسائل حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال می‌توان با کمک کمیسیون تلفیق اتاق بازرگانی در این زمینه ورود کرد.

وی عدم آموزش بخش‌های مختلف اقتصادی جهت برقراری ارتباط با سایر کشورها را یکی از مشکلات اقتصادی استان برشمرد و اظهار کرد: متأسفانه تولیدات استان به‌دلیل ضعیف بودن در برندینگ و بازاریابی، بیشتر برای مصارف داخل کشور استفاده می‌شود که اتاق بازرگانی همدان آمادگی خود را برای برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در زمینه برندینگ و بازار جهانی اعلام می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی همدان با اشاره به تدوین اطلس صادراتی استان همدان، تصریح کرد: روابط بین‌الملل و صادرات محصولات تولیدی استان همدان در دوره دهم اتاق بازرگانی همدان بسیار حائز اهمیت بوده و اتاق تمام تلاش خود را برای ایجاد تحول در اقتصاد استان به کار بسته است.

مرتضایی در بخش دیگری از سخنان خود نگهداشت سرمایه‌های موجود در استان همدان را مهم دانست و افزود: نهضتی برای احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل و نگهداری از سرمایه‌های موجود باید راه بیفتد.

در ادامه نایب‌رئیس اتاق بازرگانی همدان ضمن تأکید بر ارتباط بیشتر اتاق بازرگانی با فرمانداری همدان، گفت: استان همدان در حوزه‌های مختلف ازجمله صنایع‌ دستی، سفال، مبل و منبت و کشاورزی، پتانسیل‌های زیادی دارد که با حمایت بخش دولتی در راستای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توان کمک شایانی برای نگاهداشت این صنایع کرد.

خیرالله اسدی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت تولید در همدان غافل نباشیم، اظهار کرد: تهیه مواد اولیه و قدیمی بودن نقشه‌های فرش در همدان از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌ روی فعالان این صنعت است که باید در جهت مرتفع شدن آن اقداماتی صورت گیرد که این مهم نیز حمایت دولت از بخش خصوصی را می‌طلبد.

رامین رحیمیان، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان نیز ضمن تأکید بر ایجاد شرکت‌های مدیریت توسعه صادرات در جهت برندینگ و بازاریابی برای صنایع کوچک، اظهار کرد: تشکیل شرکت‌های مدیریت توسعه صادرات منوط به همکاری بخش دولتی با بخش خصوصی است که این شرکت‌ها می‌توانند شرایط کسب‌وکار و زندگی را بهبود بخشیده و خدمات مد نظر دولت و بخش خصوصی را انجام دهند.

عضو دیگر هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان نیز با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در استان همدان، گفت: باید با حمایت مسئولان استان از این ظرفیت‌ها در جهت رشد اقتصادی استان استفاده کنیم.

مؤمنعلی خزایی با اشاره به اینکه دولت می‌تواند از پیشنهادها و راهکارهای بخش خصوصی دراین‌باره بهره بگیرد، ادامه داد: سرمایه‌ها و ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد که دولت با حمایت و همکاری با بخش خصوصی می‌تواند اعتماد مردم را در این زمینه جلب کند و اقدامات درخوری را انجام دهد.

ناصر قنبری، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان با اشاره به اینکه بخش خصوصی با تمام قوا برای تولید و رونق اقتصاد در حرکت است، گفت: افزایش بی‌رویه قیمت ارز در چندسال اخیر موجب بروز مشکلات فراوانی برای بخش تولید شده است که حتی واحدهای تولیدی کوچک نیز در کنار هم انقلاب بزرگی را در این عرصه به پا کردند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان نیز ضمن تأکید بر ایجاد ارتباط قوی دولت با بخش خصوصی، گفت: در بسیاری از مسائل فعالان اقتصادی، شاهدیم که ناهماهنگی ادارات استان موجب بروز مشکلاتی شده است که اتاق بازرگانی همدان با تشکیل کمیته‌های تخصصی و ارتباط با بدنه حوزه اقتصادی، می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

اسدالله ربانی‌مهر با بیان اینکه باید دید خود را در مسائل اقتصادی وسیع کنیم تا بتوانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم، افزود: با همکاری و مشارکت اتاق بازرگانی همدان، کمیته تخصصی برندینگ و بازاریابی محصولات تولیدی استان همدان برای مشاوره در راستای فروش و صادرات محصولات باید تشکیل شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان اظهار کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین حمایت از پروژه‌های سرمایه‌گذاری و در این راستا دعوت از میهمانان داخلی و خارجی، از دیگر اقداماتی است که برای رشد و تحرک اقتصاد استان می‌توان انجام داد.

وی با اشاره به استفاده بیشتر از ظرفیت‌های کشورهای همسایه، تصریح کرد: استان همدان با وجود موقعیت جغرافیایی در غرب کشور، می‌تواند اقدامات گسترده‌ای را با اتاق بازرگانی کشورهای همسایه انجام دهد.

 

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/77985