کد خبر : 78428
تاریخ : 1402/10/26
گروه خبری : دین و اندیشه

برگزاری جلسه شورای زکات استان همدان با حضور رئیس شورای عالی زکات کشور

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، سیدحسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات کشور در این جلسه با تأکید بر لزوم احیای فریضه الهی زکات، این امر را وظیفه همه مسئولین و شوراهای زکات در سطح کشور دانست و اشاره کرد که باید برای این کار همه دست به دست هم داده و تکلیف مذکور را انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ضمن تقدیر و تشکر از مؤدیان زکات، بر برگزاری فصلی جلسات شورای زکات در استان و شهرستان‌ها تأکید کرد.

ریاست شورای عالی زکات کشور ابراز کرد: مردم ما مخصوصاً کشاورزان افراد متدین و با ایمان هستند و اگر ما اعتمادسازی کنیم، حتما آن‌ها از پرداخت زکات استقبال خواهند کرد؛ امسال با همه مشکلات و ضعف‌هایی که داشتیم، مردم به خوبی زکات پرداخت کردند.

در ادامه جلسه نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کردند: در استان همدان بالای 100 میلیارد تومان زکات واجب داریم و ما توانستیم 35 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی همچنین افزود: سیاست‌ها باید در جهت گرفتن زکات موفق باشد و ما نباید در مباحث مالی زکات (پروژه‌های زکات) به مردم وعده بدهیم یا اگر وعده دادیم، باید به آن عمل کنیم.

علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان و جانشین شورای زکات استان نیز اعلام کرد: تلاش ما در آب‌رسانی به مناطق روستایی و کشاورزی است و به دنبال افزایش بهره‌وری در کشاورزی هستیم؛ در این زمینه امسال توانستیم 77 رشته قنات در قروه درگزین احیا کنیم.

در این جلسه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و دبیر شورای زکات همدان ضمن ارائه گزارش آماری عملکرد شورای زکات استان، از جمع‌آوری بیش از 35 میلیارد تومان زکات در 9 ماهه سال جاری خبر داد و افزود: در این زمینه دو هزار و 26 مؤدی و پرداخت‌کننده زکات با این نهاد و دبیرخانه استان همکاری داشتند.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/78428