کد خبر : 78691 تاریخ : 1402/11/2 گروه خبری : سیاسی |
|
اطلاعرسانی خدمات شخصیت نظام مهم است نه اشخاص |
زهره پوروهابی |
اکنون در آستانه ایامالله دهه فجر و با اندکی فاصله، انتخابات هستیم و دشمن هم طبق معمول با اخبار یأسآفرین و شایعات، به دنبال سمپاشی ذهن جامعه است. هرچقدر عمق نفوذ اینترنت و شبکههای اجتماعی بیشتر میشود دامنه اثرگذاری و پمپاژ بدبینی هم بیشتر میشود؛ بنابراین ضروری است غبار شایعات، دروغها، جوسازیها و یأسآفرینیها با انتشار منطقی و عالمانه خبرهای خوب و خدمات، از چهره نظام پاک شود و این محقق نمیشود مگر اینکه از مدیران گرفته تا روابط عمومیها و فعالان رسانهای، به دنبال دفاع در جنگ رسانهای از شخصیت نظام باشند؛ اما متأسفانه به نظر میرسد لایههای مختلف در امر اطلاعرسانی بیش از هرچیز به دنبال اشخاص هستند. به عبارت دیگر این مدیر یا مسئول مافوق است که باید مطرح شده و پیش چشم مردم قرار گیرد، حتی اگر خدمتی هم اطلاعرسانی میشود، در سایه تصویر و اسم مدیر است.برای بررسی حقیقت این ادعا فقط کافی است سری به سکوهای رسمی ادارات در فضای مجازی زده و یا خبرهایی که از مسئولان منعکس میکنند را بررسی کنید؛ در کنار حجمی از تصاویر، اندکی اطلاعات در کپشن یا خبر منعکس میکنند؛ انگار برخی از روابط عمومیها بیشتر با مدیر مجموعه نسبت دارند تا نهادی که باید افکار عمومی را درباره مأموریتهای آن مدیریت کنند. همین نوع نگاه نیز باعث شده است که اگر از ادارات بخواهید خدمات خود را طی 43 سال در قالب گزارش رسانهای ارائه دهند، بخش اعظم مطلب درباره همین دو سال اخیر است و هرچقدر در گذشته سیر کنیم، اطلاعات ناقصتر و غیر قابل استنادتر میشوند که این مهم بازهم نشان میدهد برای بسیاری، شخصیت نظام جمهوری اسلامی مهم نیست، بلکه اشخاص مهم هستند که اگر چنین بود، همه مسئولان و مدیران روابط عمومیها خودشان را موظف میدانستند تصویر خدمات نهادشان را تکمیل کنند و نه بدون توجه به گذشته، فقط یک بازه زمانی را برجسته کنند. درحالی که سابقه خدماتی ادارات نیز باید به همان درخشانی عملکرد امروز، مرور و تبیین شود؛ چراکه بخشی از تلاشها و مجاهدات نظام است و اگر مسئولی نیز کاری انجام داده، زیر سایه این درخت تناور فرصت پیدا کرده است و باید در وهله نخست عملکردها و فعالیتها در مسیر دستاوردهای این نظام که حرم است و ثمره خون هزاران شهید، تعریف شود. سپس بهعنوان خدمات نهادها و افراد، مورد توجه قرار گیرد؛ بهلحاظ دانش رسانه نیز هرچقدر یک پیام غیر مستقیم و با استفاده از ریزهکاریهای رسانهای اعلام شود، بیشتر، بهتر و ماندگارتر در ضمیر ناخودآگاه مخاطب نشسته و حس مثبتی را القا میکند. |
لینک | |
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/78691 |