کد خبر : 80813
تاریخ : 1402/12/28
گروه خبری : جامعه

اختصاص 100 مدرسه برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در کرمانشاه

«محمدرضا آمویی» عصر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمانشاه در سالن جلسات فرمانداری، اظهار کرد: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان لازم است هماهنگی‌های درون سازمانی خود را برای خدمات رسانی به مردم و مسافران نوروزی تقویت کنند.
 

وی با اشاره به اختصاص 100 مدرسه به همراه تعدادی اماکن و سالن‌های ورزشی جهت اسکان اضطراری مسافران نوروزی، تصریح کرد: آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه لازم است نسبت به تجهیز این اماکن اهتمام لازم را داشته باشند.

آمویی ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد آشکار سازی نقاط حادثه‌خیز به منظور کاهش سوانح رانندگی است که راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه باید از هم اکنون اقدامات مقتضی را صورت دهند.

فرماندار کرمانشاه لایروبی رودخانه‌های فصلی و آب‌های سطحی به هنگام بارش‌های قوی پیش رو و احتمالی در ایام نوروز را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرداری از هم اکنون برای جلوگیری از طغیان رودخانه‌ها و دفع آب‌های سطحی اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم را صورت دهد.

وی همچنین از آماده باش بیش از هزار و 200 نفر از نیروهای دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی نظیر هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، راهداری و سایر دستگاه‌ها در ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: شیفت بندی‌های لازم برای حضور شبانه روزی کارکنان این دستگاه‌ها جهت امداد رسانی به شهروندان صورت گرفته و امیدوارم همه با جدیدت در مأموریت‌های پیش رو حاضر شوند.

آمویی همچنین از ایجاد یک کمپ نوروزی در پارک شاهد کرمانشاه جهت مسافران خبر داد و گفت: برپا کردن چادر در دیگر نقاط شهر و خصوصاً در مسیر رودخانه‌ها ممنوع بوده و با احترام به مسافران نوروزی، در صورت مشاهده این افراد به پارک شاهد هدایت خواهند شد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به آغاز طرح نوروزی شهرستان کرمانشاه از 24 اسفند، گفت: این طرح تا 15 فروردین و اتمام سفرهای نوروزی ادامه پیدا خواهد کرد.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/80813