کد خبر : 81258
تاریخ : 1403/1/25
گروه خبری : استان‌ها

بارش‌های همدان در شرایط نرمال قرار دارد

روح‌الله زاهدی روز شنبه با بیان اینکه طی سه روز گذشته شاهد بارش 37 میلی‌متری باران در بیشتر نقاط استان بودیم و با احتساب این میزان همدان به همراه پنج استان دیگر شرایط نرمال مطلوب بارش باران را برخلاف میانگین کشوری دارد، اظهار کرد: تاکنون 85 درصد بارش‌هایی که در شرایط نرمال باید داشته باشیم را دریافت کردیم و امیدواریم طی یک تا دو ماه آینده 15 درصد باقی‌مانده بارش‌ها را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: میانگین بارش در بیشتر استان‌های کشور همچنان 21 درصد کمتر از حد نرمال است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: امروز صبح هوای نسبتاً سردی را در بیشتر نقاط استان شاهد بودیم و در همدان و گل‌تپه دمای هوا به منفی سه درجه سانتیگراد رسید و در سایر نقاط استان نیز حدود صفر درجه ثبت شد.

زاهدی اظهار کرد: براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی روزهای آینده در ساعات بعدازظهر افزایش ابر در آسمان استان پیش‌بینی می‌شود که از روز دوشنبه افزایش می‌یابد و در پاره‌ای از نقاط بارش‌های پراکنده و خفیف انتظار می‌رود.

وی افزود: افزایش نسبی دما از فردا به‌تدریج بین دو تا سه درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و روند افزایش دماهای صبحگاهی و روزانه از روز دوشنبه ادامه دارد.

کارشناس اداره‌ کل هواشناسی همدان گفت: در 24 ساعت گذشته نهاوند با 15 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و گل‌تپه و همدان با سه درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهرهای استان بوده‌اند.

زاهدی عنوان کرد: دمای بیشینه و کمینه هوای همدان نیز به‌ترتیب 12 درجه سانتیگراد بالای صفر و سه درجه سانتیگراد زیر صفر ثبت شده است.

آب‌وهوای استان همدان درنتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به‌شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پُربرف‌وباران و تابستان‌های معتدل دارد.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/81258