کد خبر : 81558
تاریخ : 1403/2/2
گروه خبری : گردشگری

تکمیل پروژه گردشگری گردو اراک در سال جاری

«حامد آجرلو» روز شنبه در خصوص برنامه‌های این کمیسیون در سال جاری، تصریح کرد: سه برنامه در بخش املاک برای سال جاری در نظر گرفته شده که مربوط به خیابان شریعتی، طرح 24 متری و باز شدن گره‌های ترافیکی در بخشی از خیابان شهید بهشتی اراک است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از گام‌های موثر شورای شهر در سال گذشته باز شدن معبر سیدالشهدا(ع) به سمت خیابان جهاد بود که موجب کنترل بار ترافیکی خیابان دانشگاه اراک شد و بر این اساس برنامه‌های بخش املاک این کمیسیون در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی اراک در رابطه با برنامه خیابان شریعتی عنوان کرد: شهرک خودرو اراک تقریبا تکمیل و بر این اساس زمینه عقب نشینی برخی از ساختمان‌های این خیابان فراهم شده است.
آجرلو ادامه داد: برنامه تملک در خیابان شریعتی در دست بررسی کمیسیون قرار دارد و بعد از تصویب به صحن علنی شورای شهر ارجاع داده می‌شود.
وی اظهار کرد: برنامه تملک در محدوده طرح 24 متری نیز از برنامه‌های سال جاری شورای شهر است که سال گذشته از 40 ملک، 20 فقره تملک و 20 ملک نیز برای سال جاری هدف‌گذاری شده که این پلاک‌ها باید کامل برداشته شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی اراک افزود: پشتوانه طرح مذکور فروش یک و 6 دهم هکتار زمین‌های مسکونی انتهای خیابان جهاد و 50 ملک خریداری شده در محدوده طرح 58 متری است که در مجموع بودجه تملک 20 ملک طرح 24 متری را تامین می‌کند.
آجرلو درخصوص برنامه سوم نیز گفت: این برنامه مربوط به رفع گره‌های ترافیکی پشت مجتمع تجاری گلستان و مسجد حاج‌آقا صابر در خیابان شهید بهشتی است که نیاز به تملک دارد.
وی در خصوص برنامه‌های مربوط به بخش گردشگری اراک نیز گفت: ایجاد پارک آبی در اراک از برنامه‌های شورا است که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و این موضوع در دستور کار است.
رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی اراک تکمیل منطقه گردشگری گردو را نیز از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: 20 هکتار زمین این منطقه به مبلغ یک‌هزار و 200 میلیارد ریال خریداری شده و قابلیت سرمایه‌گذاری دارد که برای ایجاد رستوران، مکان‌های تفریحی و فرهنگی باید در اختیار سرمایه‌گذار قرار بگیرد.
آجرلو ادامه داد: تعیین تکلیف ایجاد منطقه گردشگری تفریحی بام اراک نیز از برنامه‌های این کمیسیون است که در مرحله رایزنی با اداره کل راه و شهرسازی برای تخصیص زمین انتهای کوی علی‌بن‌ابیطالب(ع) قرار دارد.
رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی اراک تاکید کرد: مهمترین مسئله در اجرای طرح‌های گردشگری لزوم همکاری دستگاه‌های دولتی برای تخصیص زمین است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/81558