کد خبر : 82832
تاریخ : 1403/2/31
گروه خبری : زیست بوم

سارق چوب درختان پارک جنگلی اسدآباد دستگیر شد

بهزاد شاهمرادی اظهار کرد: با تلاش‌های مأمورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد، شخصی که مبادرت به قطع و فروش چوب درختان پارک جنگلی شهرستان اسدآباد کرده بود، بازداشت شد که در این رابطه مشخص شد در برخی از نقاط دیگر شهرستان نیز فرد مذکور اقدام به قطع سرشاخه‌های اشجار و فروش آن‌ها داشته است.

وی با بیان اینکه با تشکیل پرونده به‌منظور طی مراحل قانونی فرد مورد نظر تحویل نیروی انتظامی شد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته تنها سه مورد کشف قاچاق چوب در شهرستان اسدآباد داشته‌ایم.

شاهمرادی با بیان اینکه طبق قانون افراد برای حمل تمامی چوب‌ها اعم از چوب اشجار مثمر و غیر مثمر باید از منابع طبیعی مجوز حمل بگیرند، بیان کرد: در شهرستان اسدآباد حمل چوب درختان مثمر را منوط به گرفتن مجوز قطع از جهاد کشاورزی کرده‌ایم؛ در غیر این صورت مجوز حمل درختان میوه را به بهره‌برداران نمی‌دهیم.

وی در ادامه از قلع‌وقمع یک مورد بنای احداث‌شده در اراضی ملی روستای گردشگری ترخین‌آباد این شهرستان خبر داد و افزود: پس از بازدید رئیس و مأموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان از محل تصرف اراضی ملی در روستای ترخین‌آباد، برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و عرصه‌های ملی، بنای احداث‌شده در این محل توسط مأموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به‌طور کامل تخریب شد.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/82832