کد خبر : 83111
تاریخ : 1403/3/8
گروه خبری : شهر

شهردار ملایر:

سرانه تولید پسماند هر ملایری روزانه 682 گرم است

مردم کمک کنند میزان تولید پسماند خانگی کاهش یابد

مجید فرجی روز سه‌شنبه اظهار کرد: این درحالی است که میانگین سرانه تولید پسماند در شهرهای کشور به‌ازای هر نفر در روز 700 گرم و در روستاها 450 گرم است.

وی افزود: اداره پسماند شهرداری ملایر در اردیبهشت‌ماه سال جاری درمجموع 3/593 تُن پسماند خانگی از سطح شهر جمع‌آوری و به محل دفع پسماندهای شهر ملایر منتقل کرده است.

شهردار ملایر بیان کرد: نسبت به اردیبهشت‌ماه سال گذشته 147 تُن پسماند در ملایر بیشتر تولید شده و افزایش پنج درصدی تولید پسماند را طی ماه گذشته داشتیم.

فرجی ادامه داد: با همکاری شهروندان ملایری بیش از 81/5 درصد پسماند شبانه و حدود 18/5 درصد آن در طول روز جمع‌آوری شده که انتظار می‌رود با همکاری و مشارکت مسئولانه مردم میزان زباله دفع‌شده در روز به‌مرور کاهش یابد.

وی تأکید کرد: از این مقدار پسماند نزدیک به 70 درصد به شیوه مکانیزه و با استفاده از خودروهای مجهز به فشرده‌ساز و بیش از 30 درصد آن نیز به شیوه نیمه‌مکانیزه و با بهره‌گیری از خودروهای روباز جمع‌آوری می‌شود.

شهردار ملایر با بیان اینکه میانگین روزانه پسماند جمع‌آوری‌شده از سطح شهر ملایر 115/900 تُن است، تاکید کرد: با مشارکت مردم انتظار است میزان تولید پسماند خانگی در ماه‌های آینده روند کاهشی داشته باشد.

ملایر دومین شهر بزرگ استان همدان با جمعیتی بیش از 300 هزار نفر است.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/83111