کد خبر : 83171
تاریخ : 1403/3/10
گروه خبری : جامعه

محکومیت52 میلیارد ریالی واحد صنفی در کردستان

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان از محکومیت 52 میلیارد و 470 میلیون ریالی یک واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن ضوابط تعیین شده دولت و احتکار کالا در استان خبرداد.

حسین رحیمیان اظهار کرد: پرونده احتکار 583 کیسه آرد، هزار و 80 عدد پودر دستی و تعداد 16 کیسه کود اوره به ارزش یک میلیارد و 905 میلیون ریال در شعبه سیار تعزیرات حکومتی دیواندره رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف رعایت نکردن ضوابط تعیین شده دولت را محرز و علاوه بر الزام به عرضه فروش کل کالاهای احتکار شده، نصب پارچه بر سر در واحد صنفی به عنوان متخلف و تعطیلی واحد صنفی به مدت یک ماه، متهم ردیف اول را به پرداخت 26 میلیارد و 235 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته رحیمیان، شعبه همچنین متهم ردیف دوم را به پرداخت 26 میلیارد و 235 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد و متهمان جمعاً به پرداخت 52 میلیارد و 470 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان افزود: با گزارش واحد بازرسی و نظارت جهاد کشاورزی و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دیواندره، گشت های مشترک تعزیرات حکومتی به محل انبار این واحد صنفی حاضر و این میزان کالای احتکار شده را کشف و حکم به محکومیت این واحد صنفی صادر کرد.

صدور محکومیت17میلیاردی برای قاچاقچی البسه در کامیاران

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان همچنین از محکومیت 17 میلیارد و 141 میلیون ریالی قاچاقچی البسه خارجی در استان خبر داد و گفت: پرونده قاچاق 10 هزار و 705 کیلوگرم البسه خارجی به ارزش 22 میلیارد و 855 میلیون ریال در شعبه بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان کامیاران رسیدگی شد. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده و طبق ماده 442 آئین دادرسی کیفری، متخلف را به پرداخت 17 میلیارد و 141 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد و جریمه دریافت شد.

رحیمیان گفت: ماموران نیروی انتظامی شهرستان کامیاران این البسه خارجی را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/83171