کد خبر : 83502 تاریخ : 1403/3/21 گروه خبری : گردشگری |
|
نایبرئیس جامعه هتلداران کشور مطرح کرد: نقش کلیدی دفاتر خدمات مسافرتی در توسعه گردشگری استان همدان |
|
به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، شهرام شیروانی در نشست با هیئتمدیره جدید انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان ابراز کرد: درواقع نقش اصلی دفاتر مسافرتی، فراهم کردن بستههای سفری مناسب، ایجاد درآمد و پویا کردن چرخه گردشگری همدان است و نیز این دفاتر مکان و موقعیتی مناسب برای مراجعه مشتری، امکان ذخیره جا در یک برنامه تور، رزرو یک صندلی هواپیما یا تخت هتل و نظایر آن هستند.
نایبرئیس جامعه هتلداران کشور عنوان کرد: این دفاتر ضمن برقراری تماس با تورگردانان بزرگ، اقدام به فروش بستههای تور ارائهشده از سوی آنها کرده و همچنین خود اجزای مجزای سفر را نیز به نمایندگی از عرضهکنندگان منفرد آن نظیر شرکت حملونقل، مراکز اقامتی و غیره، به فروش میرسانند که وظیفه یک واسطه در هر صنعتی آن است که شکل کالا و خدمات تولیدشده صنعت مذکور را از شکلی که مورد نظر متقاضی نیست، به صورتی که او میتواند از آن بهره ببرد، تبدیل کند. وی گفت: این واسطه همچنین منبعی اطلاعاتی برای مشتریان بهشمار میآید که مشاوره و راهنماییهایی را برای گذراندن بهتر سفر در اختیار ایشان قرار میدهد. شیروانی با ابراز امیدواری در زمینه تغییر و تحول در حوزه ارائه تورهای پُردرآمد در همدان، اذعان کرد: با توجه به موارد فوق، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نقش تسهیلکننده در توزیع خدمات صنعت گردشگری و تدارک زمینه مناسب مواجهه متقاضیان و عرضهکنندگان را برعهده دارند و درواقع اگر یک دفتر مسافرتی آنچه را بهطور مرسوم و در مقیاس کوچک انجام میدهد در سطحی بزرگ انجام دهد، به یک تورگردان تبدیل میشود. وی افزود: بنابراین این دفاتر در جذب هرچه بیشتر گردشگر به داخل کشور و همچنین توسعه گردشگری داخلی میتوانند ایفاکننده نقش شایستهای باشند. گفتنی است؛ درحال حاضر 67 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان همدان مشغول فعالیت هستند. |
لینک | |
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/83502 |