کد خبر : 83768 تاریخ : 1403/3/29 گروه خبری : اقتصادی |
|
بهرهبرداری از قطعه اول خط ریلی دورود - خرم آباد تا ۱۴۰۶ |
|
امیر محمود غفاری، معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی، گفت: تأمین منابع این پروژه روی ریل درست قرار گرفته و با تخصیص هزار میلیارد تومان دیگر آمادگی داریم کارگاههای خود را توسعه و افزایش دهیم. معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت صورت وضعیت یک همتی به پیمانکار خبر داد و گفت: با برنامهریزیهای خوبی که صورت گرفته است زیرسازی کیلومتر ۶۷ تا ۱۱۴ پروژه که بخش مهمی از پروژه است، پایان مییابد. پیشرفت ۵۱ درصدی پروژه راه آهن دورود - خرم آباد غفاری به پیشرفت ۵۱ درصدی پروژه راه آهن دورود - خرم آباد اشاره و اظهار کرد: این طرح که با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام است در سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۴/۵ کیلومتر تونل حفاری شده است. این مقام مسئول به تونلهای بزرگ و منحصر به فرد این پروژه هم گریزی زد و گفت: این پروژه دو تونل بزرگ دارد که از بزرگترین تونلهای خاورمیانه هستند، همچنین ۷۷ درصد عملیات خاکبرداری و ۲۵ درصد عملیات خاکریزی این پروژه انجام شده است. معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: رفع تنگناهای خطرناک مسیر ریلی قدیم و افزایش ظرفیت ۵ تا ۱۰ میلیون تنی جابهجایی بار به علاوه بهرهمند شدن مردم و بنگاههای اقتصادی مرکز و غرب لرستان و شرق استان ایلام از مزیتهای این پروژه ریلی است و هر مقدار که پروژه پیشرفت داشته باشد و صورت وضعیت تحویل دهد ما در پرداخت آن مشکلی نداریم.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در پایان با اشاره به مطالبه مردم برای ادامه مسیر این پروژه خاطرنشان کرد: قطعه دوم این پروژه از خرم آباد تا اندیمشک ۲۱۹ کیلومتر طول دارد که با تکمیل آن مسیر جدیدی در خط ریلی شمال به جنوب کشور گشوده خواهد شد. |
لینک | |
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/83768 |