کد خبر : 83891
تاریخ : 1403/3/31
گروه خبری : استان‌ها

1227 متقاضی مسکن ملی در تویسرکان تأیید نهایی شدند

سهیل مومیوند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران ابراز کرد: 6 هزار و 762 نفر در این شهرستان در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد یک‌هزار و 227 نفر تأیید نهایی و برای 605 نفر متقاضی افتتاح حساب شده است.

مومیوند با اشاره به اینکه قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن مسیر ساخت واحدهای مسکن شهری را ترسیم کرده است، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دولت مبنی بر ساخت یک میلیون واحد مسکونی در یک‌سال، تعداد 132 هزار واحد سهم استان همدان است که به استناد آن ثبت‌نام از متقاضیان واجد شرایط شروع شد.

وی افزود: تاکنون 433 نفر از متقاضیان آورده بیش از 400 میلیون ریال داشته‌اند که 213 مورد از آن به مرحله تخصیص پروژه و دریافت زمین یا واحد رسیده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان با اشاره به فعال بودن پنج پروژه نهضت ملی مسکن در این شهرستان، تصریح کرد: با توجه به زمین‌های فراهم‌شده برای متقاضیان نهضت ملی اکنون پنج پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان تعریف شده که در آن ساخت حدود 420 واحد پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: این پنج پروژه شامل چهار پروژه گروه‌های ساخت و یک پروژه بنیادساخت است که پروژه بنیادساخت به پایان رسیده و به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

مومیوند بیان کرد: پروژه‌های گروه‌های ساخت شامل پروژه 22 واحدی شهرک قائم در کنار سالن شهیدبهرامی، پروژه 144 واحدی شهرک فرهنگیان، پروژه 40 واحدی شهرک قائم بلوار شهیددلاوری و پروژه 170 واحدی شهرک ولیعصر سرکان است.

مومیوند گفت: از بین پروژه گروه‌های ساخت پروژه 22 واحدی دارای بیشترین پیشرفت فیزیکی است و سایر پروژه‌ها در مرحله گرفتن پروانه ساخت هستند که همکاری و تعامل بیشتر شهرداری‌ها و نظام مهندسی را می‌طلبد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات همکاری بیشتری داشته باشند، اظهار کرد: جامعه هدف پروژه‌های نهضت ملی مسکن اقشار متوسط به پایین جامعه هستند، افرادی که تاکنون توان خانه‌دار شدن را نداشته‌اند؛ بنابراین توان مالی چندانی ندارند و انتظار می‌رود بانک‌های عامل مساعدت بیشتری در عقد قراردادها، گرفتن تضامین و پرداخت تسهیلات با این افراد داشته باشند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان افزود: شهر سرکان در دسته شهرهای زیر 25 هزار نفر محسوب می‌شود و از طرفی پروژه 170 واحدی شهرک ولیعصر در شهر سرکان واقع شده و براساس قانون این شهرها می‌توانند از تسهیلات مسکن روستایی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در دسته ارزان‌ترین و سهل‌الوصول‌ترین تسهیلات اعطایی به متقاضیان است که با توجه به وجود پروژه 170 واحدی در شهر سرکان، امکان اعطای این تسهیلات به ساخت پروژه وجود دارد و درصورت تقاضای متقاضیان این امکان فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: اکنون تسهیلات مسکن روستایی سه میلیارد و 500 میلیون ریال با سود پنج درصد است و مابقی سود آن تا سقف 18 درصد را دولت تضمین و پرداخت می‌کند و شامل پروژه 170 واحدی سرکان نیز می‌شود.

شهرستان تویسرکان به مرکزیت شهری به همین نام در غرب استان همدان قرار دارد.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/83891