کد خبر : 84432
تاریخ : 1403/4/16
گروه خبری : گردشگری

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی نهاوند عنوان کرد:

ضرورت تعیین متولی برای سراب فارسبان نهاوند

محمد احمدی اظهار کرد: طی چندسال اخیر 26 میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان برای ایجاد زیرساخت‌ها در سراب فارسبان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه به‌دلیل زیرساخت‌های انجام‌گرفته نظیر آلاچیق، روشنایی، راه دسترسی و آنتن‌دهی تلفن همراه در این منطقه گردشگری داشتن یک متولی مشخص برای نگهداری از این زیرساخت‌ها ضرورت دارد، افزود: متأسفانه با توجه به نبود متولی مشخص در این سراب، برخی از این زیرساخت‌ها تخریب شده‌اند؛ بنابراین به‌منظور رفاه حال مسافران و گردشگران در ایام تابستان تعیین متولی مشخصی برای نگهداری از زیرساخت‌های این سراب ضروری است.

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی نهاوند با بیان اینکه به‌منظور سامان‌دهی، نظارت و پیگیری مشکلات سراب فارسبان نیازمند همکاری ارگان‌های مربوطه هستیم، تصریح کرد: پس از تعیین متولی در سراب‌ فارسبان، زیرساخت‌های بیشتری به‌منظور رفاه حال مسافران و گردشگران توسط ادارات مرتبط در سراب فارسبان ایجاد خواهد شد.

احمدی تأکید کرد: در سراب‌های نهاوند باید متناسب با عوارض گرفته‌شده از مسافران و گردشگران نسبت به ایجاد سرویس بهداشتی و پارکینگ اقدامات لازم انجام بگیرد.

* تخصیص اعتبار 8 میلیارد ریالی برای روشنایی و نورپردازی مسیر دسترسی بام نهاوند

وی در ادامه از اختصاص اعتبار هشت میلیارد و 800 میلیون ریالی برای ایجاد روشنایی و نورپردازی مسیر دسترسی منطقه نمونه تپه ابوذر (بام نهاوند) خبر داد.

احمدی اضافه کرد: بام نهاوند یکی از مناطق نمونه گردشگری شهرستان است که در راستای تکمیل زیرساخت مناطق نمونه گردشگری، اجرای روشنایی و نورپردازی جاده دسترسی به منطقه نمونه بام نهاوند این اعتبار تخصیص داده شده است.

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی نهاوند خاطرنشان کرد: طرح توسعه بام نهاوند با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار شهرداری و میراث‌ فرهنگی نهاوند قرار دارد که با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و اجرای طرح گردشگری مورد نظر، جاذبه این منطقه به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری نهاوند، چندبرابر می‌شود.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/84432