کد خبر : 84484
تاریخ : 1403/4/17
گروه خبری : استان‌ها

حدود ۱۰ هزار تن انگور یاقوتی از تاکستان‌های قصرشیرین برداشت شد

جبار خدامرادی روز یکشنبه افزود: میانگین برداشت انگور در هر هکتار از باغات این شهرستان در مجموع هفت تن در هکتار و بیشترین سطح باغات انگور شهرستان رقم یاقوتی است.

وی اظهار کرد: ۸۰ درصد تاکستان های انگور قصرشیرین از ارقام رد، فلم، پرلت و عسگری است که نوبرانه انگور یاقوتی این منطقه نوبرانه این محصول در سطح کشور است و همه ساله از اوایل خرداد برداشت آن آغاز و تا اواسط تیرماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین سطح زیر کشت انگور یاقوتی در قصرشیرین را یک هزار و ۶۰۰ هکتار عنوان کرد که از این میزان یک هزار و ۴۰۰ هکتار بارور و ۲۰۰ هکتار غیربارور است و امسال با توجه به سرعت وزش باد و شدت بارندگی ها شاهد کاهش ۱۰درصدی عملکرد محصول در شهرستان بودیم.

خدامرادی ادامه داد: برداشت محصول انگور از تاکستان های قصرشیرین در مقایسه با سال گذشته به دلیل سرعت وزش باد و شدت بارندگی ۱۰ درصد کاهش تولید همراه بود و ۷۰ درصد محصول تولیدی به تهران و مابقی به مصرف داخلی بازار استان رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین میانگین قیمت هر کیلوگرم انگور یاقوتی قصرشیرین را ۸۰۰ هزار ریال و مجموع درآمد حاصل از تولید این محصول در سطح شهرستان را هفت هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی اظهار کرد: انگور یاقوتی تولیدی قصرشیرین از مرغوبترین انواع آن و نوبرانه در سطح کشور است که درآمد بالای آن از دلایل اصلی ایجاد انگیزه و رغبت مضاعف کشاورزان برای احداث باغ‌های انگور در این منطقه مرزی گرمسیری است.

خدامرادی با اشاره به نبود صنایع جانبی فرآوری در قصرشیرین گفت: در صورت استقبال بخش خصوصی برای ایجاد این صنایع در شهرستان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و از آن ها حمایت می شود.

 

وی بیان کرد: پارسال پنج هزار و ۶۰۰ اصله نهال انگور یاقوتی رایگان بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد که امسال نیز افزایش سطح باغات انگور را تا ۵۰ هکتار خواهیم داشت و به متقاضیان در قالب نهاده ها تسهیلات اعطا خواهد شد.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/84484