کد خبر : 84543
تاریخ : 1403/4/18
گروه خبری : استان‌ها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان:

احداث کارخانه کاغذ سنگی اسدآباد منتفی است

مصطفی حقیقی اظهار کرد: از یک ماه پیش گذشته یک یا دو جلسه با سرمایه‌گذار و شرکای پروژه احداث کارخانه کاغذ سنگی شهرستان اسدآباد داشته‌ایم، اما آنان متعهد به انجام کار نیستند.

وی افزود: با توجه به فشارهای حقوقی وارد شده، این واحد صنعتی درحال احداث برای ساخت کارخانه برخی ساخت‌وسازهای جزئی را شروع کرده است، اما این تحرکات و ساخت‌وسازهای جزئی چیزی نیست که پروژه را به نتیجه برساند؛ برای همین شرکت شهرک‌های صنعتی استان جهت فسخ قرار داد و خلع ید سرمایه‌گذار فوق وارد فرآیند قضائی شده است.

حقیقی با اشاره به روند کُند و لاک‌پشتی ساخت و احداث کارخانه کاغذ سنگی اسدآباد، تصریح کرد: تاکنون سرمایه‌گذار و شرکای این پروژه مراجعه رسمی به ما نداشته‌اند و متعهد به تعهدات خود نبوده‌اند و طی چندین‌سال گذشته با وجود تعلل آنان در روند احداث این پروژه، در بحث‌های حقوقی انعطاف و صبوری به خرج داده‌ایم، اما با توجه به گذشت این چندین‌سال و عدم اقدام مثبت آنان، به‌ناچار برای فسخ قرارداد و خلع ید سرمایه‌گذار پروژه وارد فرایند و پروسه قضائی شده‌‌ایم و دادخواست فسخ قرارداد را داده‌ایم.

وی با بیان اینکه سرعت احداث کارخانه کاغذ اسدآباد شتابی نیست که پس از چندین‌سال به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: با چنین شرایط و وضعیتی احداث کارخانه کاغذ سنگی اسدآباد منتفی است.

پروژه و طرح صنعتی بزرگ احداث کارخانه تولید کاغذ سنگ آهک و پلی‌اتیلن اسدآباد به‌عنوان بزرگ‌ترین کارخانه کاغذ سنگی «stonepaper» کشور و یک طرح دوست‌دار محیط‌زیست ساخت و عملیات اجرایی آن چهار سال پیش در شهرک صنعتی اسدآباد آغاز شده که طی این مدت پروژه دارای پیشرفت فیزیکی قابل قبولی نبوده است و به‌واسطه همین شرکت شهرک‌های صنعتی استان پیگیر فرایند فسخ قرارداد و خلع ید سرمایه‌گذار این پروژه به‌دلیل تعلل در طرح است‌.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/84543