کد خبر : 84619
تاریخ : 1403/4/20
گروه خبری : ورزشی

رئیس هیئت اسکی همدان:

پیست اسکی روی چمن تاریکدره همدان مستعد فعالیت نیست

فاطمه آهنبر با بیان اینکه پیست چمن علاوه بر هزینه‌های بالا برای ایجاد و حفظ آن، هرگز قابلیت مرور تمرینات را ندارد اضافه کرد: پیست چمن بسیار حساس است به طوریکه فقط می‌توان در آن مسابقه داد، بنابراین کارایی لازم را ندارد و برنامه‌ای برای احداث آن نداریم.

وی در خصوص آخرین وضعیت پیست اسکی تاریکدره همدان گفت: ما به‌دنبال ایجاد استانداردهای لازم برای دسترسی آسان به این پیست هستیم و امسال پیگیری مستمر را برای تحقق خواسته‌های خود از دستگاه‌های اجرایی داریم.

رئیس هیئت اسکی همدان بیان کرد: هم‌اکنون نیز اداره راهداری و شهرسازی در حال ایمن‌سازی مسیر دسترسی به پیست هستند و می‌خواهیم همزمان با شروع فصل سرما و بارش‌های برف، شرایط برای استفاده اسکی‌بازان از پیست مهیا شود.

آهنبر افزود: مصوبه‌هایی طی ماه‌های گذشته پیرامون کمک به فعال‌سازی پیست به خصوص مسیر دسترسی برای دستگاه‌های اجرایی مرتبط ابلاغ شده و ما نیز دنبال اجرایی شدن آن در همین چند ماه باقی مانده هستیم.

در خصوص سفر یکروزه فاطمه کیادربندسری نایب رئیس فدراسیون اسکی به همدان نیز گفت: نایب رئیس فدراسیون از بخش‌های مختلف پیست اسکی تاریکدره بازدید کرد و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده و نیز نیازهای ضروری این پیست قرار گرفت.

پیست اسکی تاریکدره همدان به‌عنوان کوچکترین پیست کشور، نزدیک‌ترین پیست به لحاظ موقعیت مکانی تا مرکز شهر به‌شمار می‌رود و کمتر از 10 کیلومتر تا مرکز همدان فاصله دارد.

این پیست از امکانات لازم ازجمله پناهگاه و دستگاه برف‌کوب برخوردار است و می‌تواند با حمایت مسئولان به یکی از کمپ‌های مهم گردشگری ورزشی تبدیل شود.

پیست اسکی تاریک‌دره همدان بعد از پیست دیزین و شمشک به‌عنوان سومین پیست مطرح و مجهز کشور در سال 1364 تأسیس و به بهره‌برداری رسید.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/84619