کد خبر : 84620
تاریخ : 1403/4/20
گروه خبری : ورزشی

رئیس فدراسیون کونگ‌فو:

هیئت‌های ورزشی منتظر کمک‌های مالی ناچیز فدراسیون نباشند

سیدعباس هاشمی‌منش روز چهارشنبه در مجمع سالیانه هیئت کونگ‌فو کردستان در سنندج اظهار کرد: هیئت‌های ورزشی جدا از فدراسیون، دنبال کمک مالی شرکت‌ها یا واحدهای تولیدی هستند که کار خوبی است اما مبنای فدراسیون این رویه نیست.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان بودجه قابل توجهی برای فدراسیون‌ها در نظر نمی‌گیرد و اعتبارات اندکی در این زمینه اختصاص می‌یابد که کمک اجتماعی است و هیئت‌ها نباید روی این بودجه چندان حساب باز کنند.

رئیس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی یادآورشد: هیئت‌های ورزشی در استان‌هایی مثل کردستان که مرزی هستند، فرصت خوبی برای ایجاد ارتباط با کشورهای همسایه و انجام کارهای اقتصادی و کسب درآمد دارند.

هاشمی‌منش، هیئت کونگ فو کردستان را ازجمله هیئت‌های بسیار خوب و منسجم توصیف کرد و گفت: انتظارم از هیئت‌ها این است که برنامه ریزی دقیقی در بحث بودجه داشته باشند؛ ضمن اینکه در صورت وجود اعتبار، عادلانه این بودجه در اختیار هیئت‌های استانی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: آیین‌نامه فدراسیون مربوط به گذشته و در حال اصلاح است که امیدواریم به‌زودی در مجمع وزارت ورزش و جوانان، اصلاحیه آن به تصویب برسد.

رئیس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی، یکی از برنامه‌های فدراسیون را حداقل دو اعزام برون‌مرزی در سال اعلام و اضافه کرد: مسابقات داخلی هم براساس درخواست استان‌ها و با هماهنگی مدیران کل ورزش و جوانان برگزار می‌شود.

هاشمی‌منش به این هم اشاره کرد که طی ماه‌های آینده مسابقات آسیایی به میزبانی شهر کرمانشاه برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است.

*لزوم به‌روز بودن دانش مربیان و داوران

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم گفت: هیئت کونگ‌فو استان در بخش مردان و بانوان، موفق عمل کرده و این موفقیت نشانه نظم و قانونمندی است.

آمنه غلام‌ویسی بر لزوم احترام به پیشکسوتان در هیئت‌ها تأکید کرد و افزود: به روز بودن دانش مربیان، داوران و اعضای کادر فنی هیئت‌ها بسیار مهم است، همان چیزی که در هیئت کونگ‌فو استان به آن توجه شده است.

وی با بیان اینکه هیئت کونگ‌فو کردستان در بحث مالی و اقتصادی خوب عمل کرده است، از این هیئت خواست تجربیات خود را در اختیار دیگر هیئت‌های ورزشی استان قرار دهد.

رئیس هیئت کونگ‌فو و هنرهای رزمی کردستان هم اظهار کرد: سال گذشته دوره‌های بازآموزی مربیگری در تمام درجات در سنندج برگزار شد، ضمن اینکه در مسابقات رده‌های سنی فدراسیون نیز حضور داشتیم.

باقر محمدی افزود: امسال نیز برای میزبانی مسابقات بین‌المللی آمادگی داریم که امیدواریم مورد تأیید فدراسیون قرار گیرد.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/84620