کد خبر : 85172
تاریخ : 1403/5/4
گروه خبری : جامعه

ترمز سرقت‌ها در کرمانشاه کشیده شد

سردار مهدی حاجيان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه امروز چهارم مردادماه در ديدار با امام جمعه کرمانشاه، اظهار داشت: پليس به عنوان ضابط قانون و ضابط قضائی با 2 رويکرد در حوزه ايجابی و حوزه سلبی در حال انجام وظيفه و مئسوليت است.
وی با بيان اينکه پليس در گام نخست به دنبال پيشگيری از وقوع جرائم است، يادآور شد: در عين اينکه پليس حوزه ايجابی را دنبال می‌کند متقابلا در حوزه سلبی هم به صورت جدی پای کار بوده و اجازه عرض اندام به مجرمان را نمی‌دهد.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با يادآوری سير صعودی سرقت‌های رخ داده استان کرمانشاه طی ماه‌های ابتدايی سال گذشته، گفت: با همت، تلاش و پشتکار همه همکاران پرتلاشم و در عين حال اجرای برنامه‌های نوآورانه توانستيم نرخ رشد 18 درصد سرقت‌ها را در پايان سال گذشته کاهشی و به منفی 3 برسانيم.
وی يادآور شد: در سال‌جاری نيز برنامه‌های علمی و عملی خود را برای کاهش جرائم بويژه سرقت ادامه داديم تا امروز که خوشحالم به مردم عزيز کرمانشاه اعلام کنم سرقت‌ها در استان بر اساس اعلام فراجا 18 درصد کاهش داشته است.
سردار حاجيان ادامه داد: از ابتدای سال تا پايان تيرماه خوشبختانه سرقت مغازه در استان 50 درصد، سرقت منزل و سرقت‌های مسلحانه 46 درصد و قاپ زني 44 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
وی همچنين از کاهش 38 درصدی سرقت به عنف، 30 درصدی سرقت موتورسيکلت، 21 درصدی سرقت احشام، 12 درصدی سرقت اماکن عمومی و خصوصی و 8 درصدی خوردو نيز خبر داد و گفت: در عين حال وقوع قتل نيز با کاهش 53 درصدی روبرو بوده است.
عالی‌ترين مقام انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به جمع‌آوری بالغ بر 3500 معتاد متجاهر در طول يک‌سال اخير و نقشی که اين افراد در ايجاد ناامنی و انجام سرقت‌های خرد می‌توانند داشته باشند، گفت: اگر زيرساخت‌های نگهداری اين افراد فراهم شود پليس قادر است همه آن‌ها را ظرف مدت 48 ساعت جمع‌آوری کند.
ویدتصريح کرد: خوشبختانه با مجموعه اقدامات انجام شده توانستيم احساس امنيت را در جامعه بالا ببريم به گونه‌ای که در افکارسنجی‌های صورت گرفته اين احساس امنيت 10 نمره رشد داشته است، موضوعی که تلاش می‌کنيم با برخورد قاطعانه با مجرمان آن را تداوم ببخشيم.
سردار حاجيان در پايان و با بيان اينکه پليس کرمانشاه از خرداد سال گذشته برنامه.ها و اقدامات ابتکاری زيادی را آغاز کرده که مورد توجه فرمانده کل فراجا نيز قرار گرفته است، گفت: اجرای طرح هر کلانتری يک شهر و تجهيز آن‌ها به وسايل الکترونيکی هوشمند در کنار راه‌اندازی شهرک ترافيکی به منظور اراده آموزش به کودکان و دانش‌آموزان از جمله آن‌هاست.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/85172