کد خبر : 85948
تاریخ : 1403/6/3
گروه خبری : سلامت

هیچ زائر مبتلا به وبا و تب دنگی‌ در همدان شناسایی نشد

یعقوب اندامی با بیان اینکه در این ایام بیماریابی فعال برای زائران اربعین انجام می‌شود، اظهار کرد: در کل سال هم مراقبت‌های سندرومیک را انجام می‌دهیم، اما در ایام اربعین با حساسیت بیشتری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود بیماری تب دنگی در کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان و پاکستان، با عبور زائران خطر ابتلا و انتقال وجود دارد.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: احتمال ابتلا به تب دنگی و یا انتقال تخم پشه آئدس از طریق بار زائرانی که به کشور برمی‌گردند، وجود دارد.

اندامی با تأکید بر اینکه مراقبت و غربالگری اصلی در مرز کشور انجام می‌گیرد، عنوان کرد: تیم مراقبین سلامت ما به‌منظور کمک به این امر به مهران اعزام شده است.

وی گفت: زائرانی که در مرز مهران از گیت عبور می‌کنند، تب‌سنجی می‌شوند و از وجود علائم بیماری مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ البته تاکنون هیچ طغیانی از بیماری‌ها نداشتیم و وضعیت معمولی است.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: با توجه به فعالیت فرودگاه همدان و راه‌اندازی پرواز همدان به نجف و بالعکس، تیم‌های ما در فرودگاه مستقر شده و غربالگری‌های لازم و بیماریابی زائران را انجام می‌دهند.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/85948