کد خبر : 86393
تاریخ : 1403/6/21
گروه خبری : ورزشی

کوهنوردان از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی همدان خودداری کنند


رضوان سلماسی روز چهارشنبه از گروه‌های کوهنوردان، طبیعت‌گردان و سایر اقشار جامعه خواست حدالامکان از روشن کردن آتش در طبیعت به‌ویژه عرصه‌های جنگلی خودداری کنند و اظهار کرد: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و نزدیکی به فصل پاییز، بوته‌ها و علفزارها به زردی و خشکی گراییده و انتظار داریم کوهنوردان و دوست‌داران طبیعت مراقب آتش‌سوزی‌های احتمالی ناشی از سهل‌انگاری برخی افراد به‌ویژه در کوهستان، باشند.
وی بیان کرد: تردد مردم در جنگل‌ها و مراتع همواره احتمال آتش‌سوزی را به دنبال دارد و از این رو از تمامی کوهنوردان و دوست‌داران طبیعت خواسته شده تا در حفظ و حراست از منابع طبیعی نقش پُررنگ و اثرگذار داشته باشند.
سلماسی با تأکید بر رعایت توصیه‌های ایمنی در کوهستان در این فصل از سال که نوسان دما همراه است، گفت: همچنین انتظار می‌رود درصورت مواجهه با آتش روشن در بخش‌های نامتعارف، نسبت به اطلاع‌رسانی مناسب به روشن‌کنندگان آن اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام فدراسیون کوهنوردی، درصورت مشاهده حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، موضوع در اسرع وقت با شماره تلفن 1504 (یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری) مطرح شود.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86393