کد خبر : 86472
تاریخ : 1403/6/25
گروه خبری : اقتصادی

بزرگراه کربلا در حال تکمیل است


استان کرمانشاه همواره به عنوان دروازه عبور زائرانی است که قصد زیارت عتبات عالیات در عراق را دارند.
گذشته از آن با توجه به موقعیت جغرافیایی استان کرمانشاه به عنوان محور مواصلاتی چندین استان در کشور نیز نقش ایفا می‌کند، لذا ایمنی راه و مناسب سازی محورهای مواصلاتی یکی از ضروریات استان جهت وصول آسانتر و جلوگیری از تلفات جاده‌ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در راستای بهبودسازی محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: بزرگراه کربلا از سمت استان همدان و شهرستان کنگاور شروع و پس از عبور از شهرهای کنگاور و صحنه به شهر بیستون رسیده و از طریق کنارگذر شرقی کرمانشاه، وارد محور کرمانشاه - اسلام‌آبادغرب شده است.
وی افزود: این بزرگراه بعد از شهرهای اسلام‌آبادغرب، کرند غرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین و نهایتاً شهر خسروی به کشور عراق متصل می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی این پروژه در سال 1376 خبر داد و تصریح کرد: در فاز اول در سالیان گذشته تا شهر اسلام‌آبادغرب تکمیل و بهره‌برداری رسیده است و فاز دوم در دست احداث سالیان اخیر از سال 1385 آغازشده است.
وی ادامه داد: از اسلام‌آبادغرب تا قصرشیرین و به طول 125 کیلومتر بوده که از این طول 94٫5 کیلومتر حدفاصل شهرهای اسلام‌آبادغرب - سرپل‌ذهاب و بخشی از محور ارتباطی سرپل‌ذهاب - قصرشیرین تکمیل و در حال بهره‌برداری است.
الماسی بیان کرد: در حال حاضر قطعه 9 به طول 16 کیلومتر و قطعه 10 به طول 5 کیلومتر در قالب دو پیمان در دست اجرا بوده و پیشرفت فیزیکی کلی طرح بدون لحاظ تقاطعات غیر هم‌سطح موردنیاز مسیر به 81 درصد رسیده است.
وی در پایان گفت: جهت تکمیل کل پروژه، اعتباری در حدود 2 هزار و سیصد میلیارد تومان موردنیاز است.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86472