کد خبر : 86483
تاریخ : 1403/6/25
گروه خبری : اقتصادی

اولویت اصناف همدان، سامان‌دهی کسب‌وکار و ثبات قیمت در بازار


محمد ارغوان اظهار کرد: انواع کالاها به‌ویژه اقلام اساسی و وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان در بازار به‌وفور موجود است، اما آنچه اولویت ما در بازار همدان محسوب می‌شود، کمک به ثبات قیمت و جلوگیری از گران‌فروشی‌ها است.
وی در مورد چندنرخی بودن برخی اقلام به‌ویژه در حوزه لوازم‌التحریر، عنوان کرد: بی‌ثباتی در نرخ خرید و تأمین کالاها باعث شده کسبه یک نوع کالا را در روزهای مختلف با قیمت جدید خریداری کنند و همین مسئله منجر به چندنرخی شدن کالا و اختلاف قیمت در بازار شده؛ به‌گونه‌ای که شاید احساس شود بازرسی و نظارت وجود ندارد.
رئیس اتاق اصناف همدان با تأکید بر اینکه تمامی فاکتورهای خرید فروشندگان واقعی است و مشکل افزایش قیمت روزانه کالاها از سمت تولیدکنندگان است، افزود: اصناف تمایلی به افزایش قیمت‌ها ندارند، چراکه هر میزان قیمت‌ها پایین‌تر باشد، فروش کالا به‌واسطه قدرت خرید مردم، بیشتر خواهد شد و درنتیجه سود و درآمد کسبه نیز افزایش پیدا می‌کند.
ارغوان با اشاره به اینکه بازرسی و نظارت بر بازار مستمر انجام و در ایام خاص مثل بازگشایی مدارس تشدید می‌شود، ادامه داد: برای جلوگیری از هرگونه تخلف و افزایش رضایتمندی مردم نظارت و بازرسی‌ها بر بازار توسط اتاق اصناف و اتحادیه‌ها به‌ویژه بخشی که تأمین‌کننده لوازم‌التحریر و البسه مدارس هستند، تشدید شده و با هرگونه گران‌فروشی برخورد جدی انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه نبود ثبات قیمت‌ها در بازار باعث به حداقل رسیدن سرمایه اصناف می‌شود، بیان کرد: سطح درآمد و سود بسیاری از کسبه و تجار در اثر تورم و افزایش قیمت‌ها به صفر رسیده است، بنابراین گران کردن یک کالا و یا ثبات نداشتن قیمت بیش از هر چیزی خود کسبه را متضرر می‌کند که به همین دلیل اصناف مخالف جدی عدم ثبات قیمت در بازار هستند.
رئیس اتاق اصناف همدان در پایان افزود: در همین راستا از کارهای خوب انجام‌شده در سال‌های اخیر، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مشارکت مستقیم عموم مردم در فرآیند نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و اقتصادی استان و ارائه گزارش تخلف‌های صورت‌گرفته به بازرسان ما جهت رسیدگی و تشکیل پرونده‌ است.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86483