کد خبر : 86528
تاریخ : 1403/6/27
گروه خبری : اقتصادی

آورد 2.5 میلیارد مترمکعبی برای سدهای کرمانشاه

5 میلیارد مترمکعبی برای سدهای کرمانشاه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون خبر داد.
رسول فرهادی با اشاره به آخرین وضعیت سدهای کرمانشاه، گفت: هم اکنون از ظرفیت یک میلیارد و 345 میلیون مترمکعبی 12 سد استان کرمانشاه، 722 میلیون مترمکعب آن پُر است.
وی حجم خالی فعلی سدهای استان کرمانشاه را 623 میلیون مترمکعب اعلام کرد و یادآور شد: درصد پُرشدگی فعلی سدهای کرمانشاه حدود 54 درصد بوده و حدود 46 درصد از ظرفیت سدهای کرمانشاه خالی است.
فرهادی اظهار کرد: بیشترین ذخیره سدها نیز به ترتیب مربوط به سدهای گاوشان و داریان است و سد تنگ حمام هم نزدیک به شرایط سرریز قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه آورد سدهای استان کرمانشاه از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر 1402) بیش از دو میلیارد و 500 میلیون مترمکعب بوده، خاطرنشان کرد: بیشترین آورد سدهای استان مربوط به دو سد داریان و گاوشان بوده است.
وی آورد مناسب سدهای استان در سال آبی جاری را حاصل بارش‌های خوب این سال دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی‌های اولیه حاکی از این است که پاییز کم بارشی را پیش رو داریم، لازم است ذخیره موجود سدهای استان به خوبی مدیریت شود.
فرهادی همچنین از آمادگی سدهای استان برای شروع فصل بارندگی خبر داد و افزود: ظرفیت خالی کافی برای آورد حاصل از بارش‌های سال آبی جدید در سدهای کرمانشاه فراهم است.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86528