کد خبر : 86530
تاریخ : 1403/6/27
گروه خبری : ورزشی

به‌مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش انجام گرفت؛

افتتاح بزرگ‌ترین پایگاه ورزش همگانی شهر در زندان مرکزی همدان


به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان همدان، به‌منظور توسعه فعالیت‌های ورزش همگانی و بهبود شاخص‌های سلامت جسمی و روحی زندانیان، صبح روز سه‌شنبه 1403/6/27 مدیرکل زندان‌های استان همدان به همراه معاونین و رؤسای ادارات و کارکنان با لباس کامل ورزشی وارد زندان همدان شدند و در معیت ایشان، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان و رئیس ورزش‌های همگانی نیز حضور داشتند که سالن پایگاه ورزش‌های همگانی با شرکت 750 نفر زندانیان، رسماً افتتاح شد.
مدیرکل زندان‌های استان همدان در این خصوص گفت: با توجه به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ورزش همگانی در بهسازی رفتارهای اجتماعی، تصمیم بر این شد تا بهبود سلامت جسمی و روحی زندانیان با بهره‌مندی از ورزش در حوزه همگانی مد نظر قرار گیرد.
حمزه بروجنی در ادامه افزود: با توجه به اینکه ورزش‌های همگانی به دنبال ایجاد تحرک و نشاط در تمامی اقشار جامعه است و زندانیان نیز در زمره این اقشار قرار می‌گیرند، بنابراین متناسب با عملیاتی کردن کلیدواژه «ایران فعال»، تصمیم بر این شد تا برابر اولویت‌های ابلاغی سازمان زندان‌ها و تعالی‌بخشی در زمینه سلامت جسمی و روانی کارکنان و زندانیان نسبت به ایجاد پایگاه ورزش‌های همگانی اقدام کنیم.
این مقام مسئول ادامه ادامه داد: اجرای «طرح ملی زندان فعال و دوستدار ورزش» در کنار «تربیت مربیان تخصصی ورزش زندان‌ها» از بین زندانیان در راستای توسعه فعالیت‌های ورزش همگانی و بهبود شاخص‌های سلامت جسمی و روحی زندانیان در دستور کار قرار گرفته است.
بروجنی افزود: چه در بخش ایجاد محیط‌های مناسب برای انجام ورزش‌های همگانی و چه در آموزش کادر مربیگری سعی خواهیم کرد با کمترین هزینه و بیشترین اثرگذاری در راستای تحقق فعالیت ورزشی هرچه بیشتر زندانیان در سراسر استان، حرکت کنیم.
مدیرکل زندان‌های استان همدان در ادامه گفت: تأثیر ورزش در حفظ سلامت جسم و روان و درنتیجه آن سلامت کلی جامعه، انکارناپذیر است و انجام ورزش‌های همگانی یکی از بهترین و مهم‌ترین مواردی است که طی آن می‌توان از برنامه‌های جمعی و مشارکت اجتماعی برای بهبود فضای جامعه بهره گرفت.
وی افزود: بهبود روحیه جمعی و حفظ نشاط جامعه ازجمله مواردی است که در سایه ورزش‌های همگانی تا حدود زیادی برآورده خواهد شد و ما سعی می‌کنیم با گسترش فرهنگ ورزش کردن در زندان‌ها، به این مهم دست یابیم.
علی حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این آیین ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل زندان‌های استان همدان به‌دلیل اهمیت دادن به سلامت جسم و روح زندانیان و ایجاد پایگاه ورزش همگانی در زندان همدان، گفت: درواقع هدف تربیت‌ بدنی، پرورش و تکامل انسان است؛ بنابراین فعالیت‌ها و حرکت‌های جمعی را ارتقا می‌دهد و به ساختن سرمایه اجتماعی و تقویت ساختار جامعه کمک می‌کند و انجام تحرکات جسمی منظم نه‌تنها به افزایش آمادگی جسمانی می‌انجامد، بلکه برای تقویت روح و روان نیز مفید است.
در پایان به‌منظور ترغیب و تشویق کارکنان و زندانیان و اهتمام به انجام حرکات‌ ورزشی و سلامت جسم و روان آنان، در سالن پایگاه ورزش‌های همگانی زندان همدان به مدت 40 دقیقه حرکات ورزشی آموزش داده شد و حاضرین با تکرار و انجام این حرکات از نشاط و شادابی بهره‌مند شدند.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86530