کد خبر : 86543
تاریخ : 1403/6/28
گروه خبری : جامعه

دکتر کنعانی‌مقدم:

پاسخ به ترور شهید هنیه با «وحدت ساحات»

این‌بار شیوه‌ ایران بسیار متفاوت از عملیات‌های قبلی خواهد بود

دهم مردادماه سال جاری، اسماعیل هنیه؛ رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط اسرائیل در تهران ترور شده و به شهادت رسید. خبر شهادت هنیه در ایران بسیار دور از ذهن و یک عمل دیوانه‌وار از سوی رژیم کودک‌کش صهیونیستی بود، چراکه برای نخستین‌بار اسرائیلی‌ها در خاک ایران به مهمان رسمی کشورمان تجاوز کرده و او را به شهادت رساندند. این اقدام از سوی رژیم منحوس صهیونیستی در حالی انجام شد که اوضاع در غزه نیز پیچیده بود و اسرائیلی‌ها باوجود حملات متعدد به مناطق مسکونی و زنان و کودکان بی‌پناه در باتلاق فرو رفته بودند و عملاً هدفی از اهداف آن‌ها محقق نشده بود.
بلافاصله بعد از شهادت آقای هنیه رهبر معظم انقلاب (دامت برکاته) از خونخواهی آقای هنیه خبر داد و این حق را برای کشور عزیزمان قائل شد که در تعرض به خاک و مهمان رسمی این کشور اقدامی تلافی‌جویانه انجام شود. صدور پیام‌های مقامات در این خصوص، آمادگی ایران، تحولات منطقه و یکپارچه شدن محور مقاومت در این راستا همگی خبر از اقدام قریب‌الوقوع ایران علیه اسرائیل می‌داد اما این گونه نشد. افکار عمومی منتظر پاسخ کشورمان به این اقدام گستاخانه بوده و هست و اکنون که 46 روز از شهادت آقای هنیه در تهران و بیش از 340 روز از حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی نوار غزه می‌گذرد و هر روز شاهد شهادت و مجروحیت ده‌ها و صدها نفر هستیم این سؤال پیش آمده که ایران عزیز در پاسخ به این هتاکی بزرگ چه خواهد کرد؟
با ذکر این مقدمه آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌وگوی خبرنگار گروه خبری سپهر با دبیرکل حزب سبز ایران و از تحلیلگران و صاحب‌نظران برجسته مسائل سیاسی و نظامی کشور و خاورمیانه در این باره است؛ او به این سؤال مهم که «اقدام ایران در برابر تجاور رژیم صهیونیستی به خاک تهران و شهادت اسماعیل هنیه چه خواهد بود؟» پاسخ داده و در ادامه به تحلیل حملات موشکی یمن به قلب تلاویو و اقدامات محور مقاومت پرداخته است.
*اسرائیل نه‌فقط به ایران که به جبهه مقاومت تعرض کرد
دکتر حسین کنعانی‌مقدم در ابتدای سخنان خود با اشاره به شهادت شهید قدس، برادر بزرگوار، اسماعیل هنیه، بیان کرد: رژیم صهیونیستی با شهادت ایشان در داخل خاک ایران و تهران، نه‌فقط به جمهوری اسلامی که به کل جبهه مقاومت تعرض کرد.
*ما موظف به خونخواهی شهید هنیه هستیم
وی خاطرنشان کرد: حمله اسرائیل به آقای هنیه نشان‌دهنده عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز امنیتی و سیاسی ما بوده و خواه ناخواه بر اساس دستور مقام معظم رهبری (دام‌ظله) ما موظف به خونخواهی این شهید شدیم.
*آمادگی محور مقاومت
دبیرکل حزب سبز ایران تأکید کرد: چیزی که مشخص است اینکه هرکدام از بخش‌های جبهه مقاومت، از همان ابتدا به نحوی آمادگی خودشان را اعلام کردند که با شیوه‌ها و روش‌های خود این خون‌خواهی را انجام بدهند، ما نیز برای این کار آمادگی کامل را داریم اما چون آن روزها با راهپیمایی عظیم اربعین و بعد هم سفرهای رئیس‌جمهور کشورمان به عراق مصادف شد، شیوه این عملیات تغییر کرده و البته زمانش کاملاً بر اساس اصل غافلگیری خواهد بود.
*شاهکار وحدت ساحات
کنعانی‌مقدم سپس تصریح کرد: بدون تردید و قطعاً رژیم صهیونیستی با اصابت موشک‌هایی که نامشان بر اساس مقاومت و شهید هنیه خواهد بود، ادب شده و از این رژیم کودک‌کش انتقام گرفته می‌شود اما با توجه به اینکه ما از وحدت ساحات (یکی از شاهکارهای مدیریت بحران توسط امام خامنه‌ای در حوزه نظامی در مواجهه با آمریکا وغرب) پیروی می‌کنیم و جبهه مقاومت از حوثی‌های یمن، حزب‌الله لبنان، انصارالله تا حشدالشعبی و دیگر نیروهایی که فلسطینی، در کرانه باختری و غزه، در یک مرکز فرماندهی، تصمیمات خود را می‌گیرند و مشترکاً عمل می‌کنند باید همه اقدامات را در این بخش تفسیر و تحلیل کرد.
*یمین‌ها تلاویو را موشک‌باران کردند
وی در ادامه این بخش با اشاره به عملیات موشکی انصارالله به قلب تلاویو در روزهای گذشته، توضیح داد: این عملیات در پازل وحدت ساحات بوده و حاکی از این است که فصل جدیدی از مبارزه در مقابله با رژیم صهیونیستی آغاز شده است.
*هیچ نقطه امنی در سرزمین اشغالی وجود نخواهد داشت
این تحلیلگر مسائل سیاسی اعلام کرد: استفاده از موشک‌های دوربرد هایپرسونیک و بالستیک با برد دو هزار کیلومتر و عبور از لایه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی مثل گنبد آهنین، فلاخن، داوود، پیکان و پاتریوت نشان داد که رژیم صهیونیستی کاملاً آسیب‌پذیر بوده و هیچگونه نقطه امنی در داخل سرزمین اشغالی وجود نخواهد داشت.
*این حمله یک سرآغاز بود...
کنعانی‌مقدم حمله نیروهای یمن به سرزمین اشغالی را یک سرآغاز خواند و گفت: اسرائیلی‌ها باید منتظر موشک‌باران مراکز حساس تل‌آویو باشند چراکه رژیم صهیونیستی در مبحث مذاکرات، عملیات تأخیری دارد، یعنی دست از جنایات جنگی‌اش برنداشته و هر روز چادرهای آوارگان فلسطینی را مورد هدف قرار می‌دهد، خب در پاسخ به این جنایات، عملیات موشکی یمنی‌ها یک پیغام بسیار روشن بود و نشان داد در پای میز مذاکره اگر رژیم صهیونیستی بخواهد امتیاز بگیرد هیچ دلیلی ندارد که انصارالله، حزب‌الله، حشدالشعبی یا دیگران نسبت به رژیم صهیونیستی آتش‌بسی اعمال کنند.
*شهرک‌های اراضی اشغالی تبدیل به مخروبه شده‌اند
وی متذکر شد: بعد از عملیات موشک‌باران، شاهد حمله راکتی حزب‌الله نیز بودیم که مراکز نظامی و بصری یعنی چشم و گوش رژیم صهیونیستی را کور کرد و عملاً صهیونیست‌ها با مواضعی که آقای نتانیاهو گرفت و اعلام کرد که در اراضی اشغالی، شهرک‌ها تبدیل به شهرک‌های متروکه تخلیه‌شده هست، به این نتیجه رسیدند که باید راهبرد خود را عوض کند.
* نتانیاهو در آستانه سقوط
این صاحب‌نظر مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه نتانیاهو در آستانه سقوط و فروپاشی بوده و وعده‌هایی که می‌دهد عمدتاً جنبه تبلیغاتی دارد و تهدیدهای توخالی است، اظهار کرد: به هر حال ما مطابق اصل وحدت ساحات، به این نتیجه رسیده‌ایم که عملیات‌های ترکیبی و انتقام‌جویانه را ساماندهی کنیم که قطعاً جمهوری اسلامی هم بر اساس حقی که در رابطه با پاسخ دادن به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی دارد، در زمان مناسب و مکان مناسب اقدام خودش را انجام خواهد داد.
*این‌بار شیوه‌ ایران بسیار متفاوت از عملیات‌های قبلی خواهد بود
کنعانی‌مقدم سپس اعلام کرد: این بار شیوه‌های ما بسیار متفاوت از عملیات‌های قبلی خواهد بود و رژیم صهیونیستی را یقیناً دچار بهت و حیرت خواهد کرد.
* تظاهرات‌ هزاران‌نفره علیه نتانیاهو در مناطق اشغالی
وی در ادامه سخنان خود در بخش دوم گریزی نیز به وضعیت داخلی رژیم منحوس صهیونیستی زد و تشریح کرد: بحران هویت در رژیم صهیونیستی خودش را نمایان کرده و تظاهرات‌ هزاران‌نفره در مخالفت با دولت نتانیاهو و اقدامات جنگ‌طلبانه‌اش تمام مناطق سرزمین اشغالی را فرا گرفته است.
*اسرائیل به هیچ‌کدام از اهداف خود نرسیده است
دبیرکل حزب سبز ایران ادامه داد: اینکه نتانیاهو باید اقدامات خود را متوقف کند کاملاً آشکار است، اینکه رژیم صهیونیستی بحران هویت پیدا کرده نیز مسئله پنهانی نیست. نتانیاهویی که مدعی است در یک سال گذشته بعد از عملیات طوفان‌الاقصی توانسته به اهداف خود برسد، الآن شاهدیم که حتی توسط رسانه‌های خود و مخالفانش مثل آقای یائیر لاپید، گالانت و دیگران مورد انتقاد شدید قرار گرفته و آن‌ها به‌وضوح گفته‌اند ما به هیچ هدفی از اهداف خود نرسیده‌ایم نه هدف سیاسی به دست آوردیم و حماس را نابود کردیم و نه هدف نظامی محقق شد، بلکه الآن خودمان در باتلاق گیر کرده‌ایم.
کنعانی‌مقدم سپس ابراز کرد: مقامات اسرائیلی مخالف نتانیاهو، مدعی‌اند ارتش رژیم صهیونیستی دو سوم ارتش لبنان و غزه بوده و می‌خواستند جلوی گسترش عملیات را بگیرند اما الآن کرانه باختری هم به این مناطق پیوسته و آن‌ها از نظر امنیتی و اطلاعاتی شکست‌خورده هستند. سیستم‌های امنیتی‌شان در مقابل قدرت موشکی حزب‌الله، انصارالله و حشدالشعبی کاملاً در شرایط فروپاشی قرار گرفته و همه این‌ها نشان می‌دهد که در درون رژیم صهیونیستی و بین خود ساکنان شهرک‌ها و قدس اشغالی این باور ایجاد شده که در حال سقوط هستند و تلاش می‌کنند که با کنار زدن نتانیاهو از این بحران عبور کنند اما آنقدر این بحران عمیق است که هم مسائل اقتصادی هم مسائل بین‌المللی و انزوای رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک دولت جنایتکار کودک‌کش عملاً آن‌ها را دچار استیصال کرده که خودشان هم اقرار بر آن دارند.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86543