کد خبر : 86554
تاریخ : 1403/6/28
گروه خبری : جامعه

واگذاری 3.6 هکتار از اراضی ملی تفرش به بنیاد مسکن

6 هکتار از اراضی ملی در راستای اجرای ماده 4 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن روستایی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تفرش واگذار شد.
عبدالحسین محمدی در نشست با مسئولان شهرستان تفرش با اشاره به واگذاری اراضی منابع طبیعی به بنیاد مسکن این شهرستان اظهار کرد: طی درخواست بنیاد مسکن انقلابی اسلامی به اداره کل منابع طبیعی پروژه واگذاری اراضی ملی 3.3 هکتار در روستای طراران و 2 هزار و 683 متر در روستای عزالدین به بنیاد مسکن در دستور کار شهرستان تفرش قرار گرفت که پس از بازدید میدانی و بررسی وضعیت فنی و حقوقی از اراضی مورد درخواست، نسبت به واگذاری اقدام گردید.
وی هدف از اجرای این تفاهنامه را ساخت و تأمین مسکن برای متقاضیان دانست و افزود: با واگذاری اراضی و تأمین زمین با همکاری ادارات منابع طبیعی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بسیاری از مشکلات روستاییان به ویژه در زمینه تأمین مسکن مرتفع می‌گردد که در راستای فقرزدائی در روستاها، تحویل و تحول اراضی ملی واقع شده در محدوده روستاها در قالب ماده 4 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن صورت می‌پذیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان کرد: واگذاری اراضی به بنیاد مسکن گامی موثر در جهت عمران و توسعه روستاها، افزایش بهره وری در بخش کشاورزی، مانع‌زدایی از مهاجرت روستائیان و پیشگیری از تخریب اراضی ملی و کشاورزی می‌باشد.
محمدی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق مطالبات مردم پس از بازنگری طرح هادی روستاها، اراضی ملی واقع در طرح پس از طی ضوابط مربوطه به بنیاد مسکن واگذار می‌گردد و پس از آن نیز مردم می‌توانند در چارچوب ضوابط سازمانی بنیاد مسکن نسبت به أخذ مجوز لازم مبنی بر ساخت و ساز در محدوده طرح هادی روستا اقدام کنند.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86554