کد خبر : 86569
تاریخ : 1403/6/28
گروه خبری : جامعه

مدیر منطقه سه شهرداری همدان:

مراکز غیر مجاز فروش سنگ مزار در همدان جمع‌آوری شد


محمدرضا فیضی‌منش روز چهارشنبه با بیان اینکه طرح جمع‌آوری مراکز غیر مجاز فروش سنگ مزار (قبر) در ورودی محور ملایر به همدان اجرا شد، اظهار کرد: در همین راستا 19 باب فروشگاه عرضه انواع سنگ در ورودی این مسیر به همدان، پلمب شد.
وی بیان کرد: توجه به زیباسازی ورودی‌های شهر امری اجتناب‌ناپذیر بوده و وجود سنگ مزار‌فروشان در ورودی شهر مصداق واقعی این آشفتگی است و مسافران و گردشگران به محض ورود به شهر با یک اغتشاش بصری و نابه‌سامانی مواجه بودند.
فیضی‌منش جمع‌آوری سنگ مزار فروشان را از مطالبات اصلی شهروندان همدان دانست و افزود: شهرداری منطقه سه سامان‌دهی، تعریض و بازگشایی معبر بلوار شهیدسلگی را در اولویت قرار داد و براساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها پس از برگزاری نشست‌های متعدد با کسبه سنگ مزار فروش، صدور اخطاریه‌های مکرر، کسب رأی از کمیسیون مربوطه با هماهنگی دادستان همدان و همکاری نیروی انتظامی و مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری، اقدام به پلمب و جمع‌آوری املاک غیر مجاز کرد.
مدیر منطقه سه شهرداری همدان با تأکید بر جانمایی برای این قشر شاغل، گفت: مکان مناسبی واقع در مجتمع بهشتی برای ادامه فعالیت سنگ مزار فروشان پیش‌بینی شده است.
فیضی‌منش با اشاره به سامان‌دهی برخی معابر در راستای ایجاد نظم و انضباط شهری، ادامه داد: سامان‌دهی و بازگشایی مغازه‌های ابتدای بلوار شهیدهمدانی و انتقال آن‌ها به مجتمع الماس واقع در این بلوار یکی از تجربیات موفق در این حوزه بود که موجب ایجاد جلوه بصری و رفع مشکلات ترافیکی شد.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86569