کد خبر : 86599
تاریخ : 1403/6/29
گروه خبری : فرهنگی

اجرای طرح «مهر با مهر» در مدارس همدان


مجتبی قمری اظهار کرد: با وجود اینکه بسیاری تصور می‌کنند که در تابستان آموزش‌وپرورش تعطیل است، اما باید گفت که شلوغ‌ترین زمان کار را در این ایام داریم و تمام فعالیت‌های مهم، سامان‌دهی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در ایام تابستان انجام می‌گیرد تا سال تحصیلی متفاوتی را داشته باشیم.
وی بیان کرد: برنامه‌های متنوعی در امور تربیتی برنامه‌ریزی شده و چهار اداره در معاونت پرورشی فعالیت می‌کنند؛ اداره قرآن عترت و نماز را داریم و در این راستا طرح مهر با مهر را برنامه‌ریزی کردیم که اکنون نمازخانه‌های مدارس غبارروبی شده و ائمه جماعات مدارس نیز مشخص شده‌اند تا به مدت نیم ساعت زنگ نماز در مدارس برپا شود.
معاون فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان اینکه یکی از فضائلی که انسان می‌تواند با آن به کمال برسد اقامه نماز بوده و همین موضوع باعث رفع بسیاری از مشکلات است، افزود: هدف از اقامه نماز در مدارس تأثیرگذاری بر دانش‌آموزان است و موضوع اقامه نماز در مدارس سراسر استان به‌طور جدی پیگیری می‌شود. نماز رکن انسان‌ساز دین مبین اسلام است که تأثیر بسزایی در رشد و تقویت معنوی و دنیوی انسان‌ها دارد.
قمری به فعالیت‌های پیش‌بینی‌شده نماز در مدارس استان برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: برنامه‌‌های دوره آموزشی استانی ویژه خادمین نماز و مسئولین هیئت‌های دانش‌آموزی (طرح معرفت هشت)، طرح بصیرت پنج (گفتمان نماز و شبهات) و برنامه‌ها مراسم ایام فاطمیه اول و دوم ازجمله فعالیت‌های پیش‌بینی‌شده برای سال تحصیلی جدید است.
وی با تأکید بر اینکه برپایی نماز جماعت در مدارس از برنامه‌های اصلی و مهم آموزش‌وپرورش است، عنوان کرد: بهترین تبلیغ برای ترویج نماز در بین دانش‌آموزان، تبلیغ عملی مدیران و معلمان در مدرسه است که این حرکت فرهنگی با حضور مسئولین مدارس در نماز جماعت محقق خواهد شد.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86599