کد خبر : 86600
تاریخ : 1403/6/29
گروه خبری : جامعه

100 نیروی جدید جذب اورژانس همدان می‌شوند


محمدمهدی مجذوبی صبح روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت روز ملی اورژانس ضمن تبریک هفته وحدت و روز اورژانس در سالن همایش‌های علوم پزشکی، اظهار کرد: فعالیت اورژانس پیش‌بیمارستانی یکی از مصادیق بارز عدالت در نظام سلامت است.
وی گفت: سیستم اورژانس تلاش می‌کند که خدمات پزشکی فوری و ضروری در محل وقوع حادثه به‌ویژه در مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار ارائه دهد که این مهم به توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی و کاهش نابرابری‌های جغرافیایی و اقتصادی کمک خواهد کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اورژانس پیش‌بیمارستانی به‌عنوان خط مقدم ارائه خدمات به‌شمار می‌آید، عنوان کرد: عملکرد مؤثر و به‌موقع اورژانس پیش‌بیمارستانی می‌تواند تفاوت چشمگیری در بقا و بهبود وضعیت بیماران ایجاد و نقش حیاتی در مدیریت بحران‌های بهداشتی و درمانی ایفا کند.
وی با بیان اینکه طی سه سال اخیر میانگین زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار بیش از دو دقیقه کاهش‌ یافته که با کاهش زمان پاسخگویی به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر شده‌ایم، خاطرنشان کرد: این امر در ارتقای کیفیت و سرعت ارائه خدمات به بیماران مؤثر است.
مجذوبی با اشاره به اینکه درحال حاضر زمان رسیدن بر بالین بیمار در شهرها به هشت دقیقه و در روستاها به 15 دقیقه رسیده است، در ادامه گفت: چهار پایگاه اورژانس طی مهرماه در استان افتتاح خواهد شد.
وی بیان کرد: اخیراً 6 پایگاه اورژانس در استان همدان به افتتاح رسیده و 10 پایگاه هم درحال احداث است که از این تعداد چهار پایگاه تا آخر مهرماه سال جاری افتتاح خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اورژانس استان همدان فاقد ستاد مرکزی بود، گفت: در این مدت تلاش کردیم که ستاد مرکزی در شأن استان همدان ایجاد شود که عملیات اجرایی فاز نخست آن به اتمام رسیده و پیش‌بینی می‌شود که در اواسط سال آینده شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این ستاد باشیم.
وی با اشاره به اینکه در حوزه کارکنان موفق شدیم پرداخت جزو حرفه‌ای کارمندان اورژانس استان را از 70 درصد به 100 درصد برسانیم، افزود: در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی‌شده که 30 درصد از ظرفیت اورژانس‌های شهری به بانوان اختصاص پیدا کند.
مجذوبی خاطرنشان کرد: در این راستا برای نخستین‌بار در غرب کشور پایگاه اورژانس بانوان در دانشگاه علوم پزشکی همدان افتتاح و بهره‌برداری شد و درصددیم تعداد پایگاه برای بانوان را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه فرسودگی ناوگان اورژانس به یک چالش جدی در نظام سلامت تبدیل شده است، عنوان کرد: درحال حاضر برای رفع این مشکل 500 دستگاه آمبولانس در کشور خریداری شده که براساس نیاز هر استان توزیع خواهد شد و امیدواریم که با رویکردی که دولت چهاردهم در حوزه بهداشت و درمان دارد، نگاه جدی به این حوزه باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با سختی‌های خاص کار اورژانس، به‌منظور ارائه خدمات بهتر و رسیدگی مؤثر در جامعه، نیازمند جذب نیروی جدید و توانمند هستیم و در این راستا 100 نفر نیروی جدید جذب استان خواهند شد که امیدواریم بدین‌ترتیب بخشی از مشکلات حوزه نیروی انسانی کاهش یابد.
وی از تلاش و خدمات کارمندان اورژانس پیش‌بیمارستانی قدردانی کرد و افزود: اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان ایام اربعین حسینی خوش درخشید که قدردان زحمات هستیم.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86600