کد خبر : 86607
تاریخ : 1403/6/31
گروه خبری : سیاسی

دفاع مقدس امروز ایستادگی در برابر فرعون‌‌های زمان است


حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی روز شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح همدان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جریان حق می‌خواهد در برابر کفر بایستد و فرق جریان حق با باطل جهت‌گیری الهی اوست.
وی افزود: رژیم صهیونیستی امروز کودکان را در غزه می‌کشد تا فساد بیشتری ایجاد و روحیه استکباری خود را ارضا کند.
امام جمعه همدان ادامه داد: رژیم صهیونیستی 41 هزار زن و کودک را می‌کشد اما احساس شکست می‌کند چون آنچه باعث احساس قدرت یک ملت می‌شود جهت گیری الهی است.
وی گفت: فرق است بین رژیمی که مستضعفین را می‌کشد با جوانی که در جبهه دیگری برای تحقق عدالت می‌جنگد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: اگر در مقابل کفر ایستادگی و از مظلوم دفاع کردیم احساس پیروزی می‌کنیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند احساس شکست خود را کنترل کنند و به کارگیری رسانه‌های مختلف هم در این زمینه موثر نبوده است چرا که کسانی پیروز میدان هستند که برای خدا کار کنند.
وی ادامه داد: در جنگ احد پیامبر(ص) تاکید داشتند که وقتی جهت‌گیری برای خدا باشد پیروزی را نیز به دنبال دارد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در این آیین اظهار کرد: نیروهای مسلح کشور همواره از اقتدار و صلابت بی نظیر در عرصه‌های مختلف برخوردار بوده‌اند.
حسن رضانیا گفت: امروز اگر ملت ایران با قدرت و اقتدار در دنیا صحبت می‌کند به پشتیبانی قدرتمند نیروهای مسلح است.
وی ادامه داد: اسرائیل بداند که در برابر عظمت ملت ایران و جبهه مقاومت کاری از پیش نخواهد برد و پیروزی از آن ملت ما است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: اگر امروز در جهان با افتخار سر بلند می‌کنیم و جبهه مقاومت ما با عزت اسرائیل نحس را در محاصره قرار داده است به خاطر اقتدار روحی است که رهبران ما برخوردار بوده‌اند و آن را به نیروهای مسلح ما منتقل کرده‌اند و ما راه درخشانی را در مکتب ولایت آموخته‌ایم.
فرمانده ارشد آجا در استان همدان گفت: به همه جنگ افروزان اعلام می‌کنیم که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار داشته و اجازه تجاوز هیچ متجاوزی را به خاک کشور نمی‌دهیم.
امیر سرتیپ دوم مهدی کرمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: رزمندگان ما هیچگاه برای همسایگان تهدید نبوده‌ و مدافع و بازدارنده هستند.
وی ادامه داد: شهدای این استان در همان روزهای آغازین جنگ در مناطق عملیاتی کشور افتخار آفریدند.
امیر سرتیپ کرمی گفت: نقش‌آفرینی لشکر انصارالحسین(ع) در جزیره مجنون و عملیات مرصاد برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم ثبت شده است.
وی با گرامیداشت یاد شهدای شاخص انتظامی استان همدان شهید ابوالفتحی، خرمرودی، آریا فر و شهید غرور آفرین عروجعلی شکری گفت: 31 شهریور ماه همواره برای ما روز پر افتخار آغاز دفاع مسلح ملت ایران در برابر تجاوز رژیم بعثی است.
فرمانده پایگاه شکاری خلبان شهید محمد نوژه کبودرآهنگ افزود: دشمنان فکر می‌کردند در شرایط آغاز انقلاب با تضعیف حاکمیت، حکومت و نیروهای مسلح رویاهایی که سال‌ها پیش در ذهن خود داشتند به حقیقت تبدیل کنند.
امیر سرتیپ دوم کرمی اظهار کرد: آغاز جنگ تحمیلی با تهاجم گسترده هواپیماهای عراقی به پایگاه‌های هوایی ایران به نیت تضعیف کردن نیروی هوایی ارتش همان روز نخست جنگ انجام شد اما در کمتر از سه ساعت اولین پاسخ توسط پایگاه شکاری شهید نوژه همدان و شهید یاسینی بوشهر آغاز و صبح فردای آن روز با پرواز 140 فروند هواپیمای جنگی در آسمان خاک متجاوز بعثی، لرزه بر اندام صدامیان افکندند.
وی ادامه داد: نقش پررنگ پایگاه شکاری شهید نوژه در هشت سال دفاع مقدس و به ویژه در ماه‌های آغازین جنگ بر هیچ کس پوشیده نیست.
فرمانده ارشد آجا در استان همدان گفت: شهدای زیادی از جمله شهید عباس دوران، شهید حسین خلعتبری در عملیات‌های بی نظیری برای پشتیبانی از نیروهای سطحی و امنیت آسمان کشور که با هدف جلوگیری از تشکیل کنفرانس سران غیرمتعهدها در بغداد صورت گرفت بیانگر عمق حماسه آفرینی‌های این پایگاه در دفاع از میهن عزیزمان است.
امیر سرتیپ دوم کرمی با اشاره به اینکه پدافند هوایی غرب کشور در طول هشت سال دفاع مقدس در 157 مرحله حمله عراقی‌ها به سایت سوباشی را خنثی کردند گفت: این هوشمندی دلیرمردان پدافند هوایی منجر به کینه عمیق رژیم بعث از پدافند هوایی شد و بعد از پذیرش قطعنامه، 19 نفر از نیروهای پدافند هوایی را به شهادت رساندند.
وی، نیروهای بسیجی را در دوران جنگ و هم اکنون مدافع بزرگ سرزمین ایران برشمرد و یادآور شد: حماسه آفرینی تیپ 316 زرهی قهرمان با انجام عملیات نصر و بیت المقدس حماسه‌ای بزرگ آفریدند.
امیر سرتیپ دوم کرمی، آزادی و امنیت کشور را مدیون ایثارگری جوانان غیور این سرزمین دانست و افزود: هفته آینده میزبان پیکر شهید محمد خاکی زاده هستیم که به موطن خود برمی‌گردد.
رژه نیروهای مسلح در همدان روز شنبه همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور نماینده ولی فقیه در استان و معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان و جمعی از مسوولان و اقشار مختلف مردم آغاز شد.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86607