کد خبر : 86624
تاریخ : 1403/7/1
گروه خبری : سلامت

نشست خبری محک به مناسبت ماه آگاهی‌رسانی سرطان کودک برگزار شد؛

بررسی عملکرد و چالش‌های چهار خیریه فعال در حوزه سرطان کودک

آگاهی هر چه بیشتر جامعه و متخصصان به علائم بیماری به تشخیص زودهنگام کمک خواهد کرد و تشخیص زودهنگام این بیماری نیز به درمان مؤثرتر، کم هزینه‌تر و کم دردتر منجر خواهد شد.
به همین مناسبت مؤسسه خیریه حمایت از کود­کان مبتلا به سرطان «محک» در سی و سومین سال فعالیت خود، با همراهی مؤسسه خیریه کسا در اصفهان، مؤسسه خیریه تسکین در تبریز و مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان نشست خبری خود را با هدف پاسخ به سؤالات جامعه درخصوص بیان عملکرد خیریه‌ها، معرفی چالش‌ها و نقش آن‌ها را در بهبود زندگی کودکان مبتلا به سرطان برگزار کرد.
*تشکیل شبکه ارتباطی حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در سراسر کشور
مدیرعامل محک با اشاره به تشکیل شبکه ارتباطی حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در سراسر کشور گفت: محک به همراه سه مؤسسه خیریه کسا، تسکین و خراسان شبکه ارتباطی حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در سراسر کشور را تشکیل داده که ارائه خدمات درمانی و حمایتی به فرزندانمان را تسهیل کرده است.
آراسب احمدیان با اشاره به توسعه فعالیت‌های محک در سایر شهرستان‌های ایران بیان کرد: درس‌آموخته‌های محک در برخی از شهرستان‌ها مانند خراسان، اصفهان و تبریز موجب شده تا مؤسسات خیریه کسا، تسکین و خراسان با حمایت‌ها و آموزش‌های محک توانمند شوند. اکنون این سه مؤسسه خیریه در موقعیتی هستند که تجارب جدیدی درباره ارائه خدمات درمانی و حمایتی به کودکان دارند و حتی ما در محک می‌توانیم از این تجربیات درس‌آموزی داشته باشیم.
وی تأکید کرد: توانمندسازی این سه مؤسسه در یک شبکه ارتباطی یکپارچه با توجه به تعداد مراجعان بالا به آنان و انتقال تجربیات مؤسسه محک در ارائه خدمات درمانی، رفاهی، اقتصادی و روان‌شناختی به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده آنان انجام گرفته است.
*اینجا امید ادامه دارد
مؤسسه خیریه محک در سه و سه سال فعالیت خود همواره تلاش کرده است تا با ارائه گزارش به شفاف به جامعه، پاسخگوی سؤالات درخصوص عملکرد خود باشد. این سازمان با توانمند کردن سه خیریه در اصفهان، تبریز و خراسان براساس استانداردهای خود کوشیده است تا کودکان مبتلا به سرطان در سراسر کشور خدمات درمانی و حمایتی لازم را دریافت کرده و خانواده‌ها بدون دغدغه مالی، درمان فرزندان خود را سپری کنند. امیدواریم با افزایش آگاهی درباره علائم سرطان کودک و تشخیص به‌موقع آن، افزایش بهبودی را در میان فرزندانمان شاهد باشیم.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86624