کد خبر : 86630
تاریخ : 1403/7/1
گروه خبری : فرهنگی

امام‌جمعه همدان:

کیفیت آموزش در مدارس دولتی افزایش یابد

استاندار همدان: یادگیری عمیق هدف اصلی دانش‌آموزان باشد/ مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان: آغاز سال تحصیلی جدید برای 320 هزار دانش‌آموز همدانی


حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز یکشنبه در آیین آغازین سال تحصیلی جدید با عنوان «زنگ بازگشایی و مقاومت»، با تبریک فرا رسیدن فصل درس و بحث، اظهار کرد: کار اصلی مجموعه آموزش‌وپرورش هم رشد علمی و هم توجه به موضوع تربیت دانش‌آموزان است.
وی ادامه داد: نحوه درست درس خواندن را باید به دانش‌آموزان آموزش دهیم؛ درس خواندن یک تکنیک است و دانش‌آموزان باید با آن آشنا شوند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان ابراز امیدواری کرد که از مدارس دولتی استان شاهد قبولی و کسب رتبه برتر در کنکور طی سال‌های آینده باشیم.
وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید با شهدا و راه آن‌ها به‌خوبی آشنا شوند، اظهار کرد: انصاف و وجدان اقتضا می‌کند امروز از شهدا، مدافعان حرم و مدافعان امنیت یاد کنیم و قدردان آن‌ها باشیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید نخبگان و مفاخر علمی میهن خود را بشناسند، ابراز کرد: کدام کشور را می‌توان نام برد که امثال بوعلی‌سیناها، خواجه‌نصیرها، حافظ‌ها و سعدی‌ها را در خود رشد داده باشد؟ کدام کشور است که دانشمندانش این‌چنین سابقه روشن و تمدنی داشته باشند؟
وی ادامه داد: اگر امروز بشر پیشرفت و توسعه دارد، مدیون حرکت‌های گذشتگان است که بسیاری از آن‌ها در کشور ما بوده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: با وجود چنین تاریخی، اما در فضای مجازی واقعیت‌ها نوع دیگری برای جوانان بیان می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه فضای مجازی به شما اجازه نمی‌دهد واقعیت‌های رشد خودتان را به‌خوبی ببینید، اظهار کرد: دشمن در فضای مجازی تلاش می‌کند با برجسته کردن نقاط ضعف، اعتمادبه‌نفس شما را پایین بیاورد.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان ما امروز در همان مسیری قرار گرفته‌اند که گذشتگان و دانشمندان ما حضور داشتند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: دختران و پسران این کشور دارای توانایی‌های بالا و ظرفیت‌های فراوانی هستند که باید آن‌ها را در وجود خودشان کشف کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی اظهار کرد: مراقب باشید در مسیر کسب موفقیت‌ها، گرفتار حرف‌ها و حاشیه‌ها نشوید.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان امروز آینده‌سازان این کشور هستند؛ مسئولان آینده و افرادی که کشور را باید به قله برسانند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: شما دانش‌آموزان بدانید با تقویت اعتمادبه‌نفستان، رشد و پیشرفت و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی را رقم می‌زنید و این مهم توانایی و هنرمندی شما است.
استاندار همدان نیز گفت: دانش‌آموزان یادگیری را به‌عنوان هدف اصلی خود قرار دهند و به عمق مفاهیم توجه کنند؛ زیرا یادگیری عمیق، مسیر موفقیت را هموار می‌کند.
علیرضا قاسمی‌فرزاد مهرماه را نماد علم، دانش و تلاش دانست و اظهار کرد: با آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها، عرصه علم و دانش جان تازه‌ای به خود گرفت.
وی ادامه داد: رشد و پیشرفت جامعه، در سایه تلاش‌های بی‌وقفه دانش‌آموزان و دانشجویان دیروز و آینده کشور و در دستان دختران و پسران دانش‌آموز و دانشجوی امروز است.
استاندار همدان با بیان اینکه حضور امام‌جمعه همدان در این مراسم نشان‌دهنده اهمیت داشتن و جایگاه والای دانش‌آموزان است، گفت: پیام حضور ایشان این است که شما به‌عنوان آینده‌سازان کشور، نقش حیاتی در سرنوشت این سرزمین دارید.
قاسمی‌فرزاد همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار کرد: این هفته یادآور ایثارگری‌ و فداکاری‌های عزیزانی است که با جان و دل از این سرزمین دفاع کردند.
وی ادامه داد: بیش از یک‌هزار و 300 دانش‌آموز و معلم شهید استان همدان با ایستادگی در برابر دشمنان تا دندان مسلح استکبار جهانی، عزت و سربلندی را برای ایران به ارمغان آوردند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان نیز در این آیین با تبریک شروع سال علم و دانش و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، با بیان اینکه امسال 320 هزار دانش‌آموز در سطح مدارس استان به تحصیل می‌پردازند، اظهار کرد: از این تعداد 29‌ هزار نفر پایه اول، 28 هزار نفر پایه هفتم و حدود 20 هزار نفر در پایه دهم ثبت‌نام کرده‌اند.
رسول شیدایی ادامه داد: چندسال اخیر مشکل کمبود معلم در استان مطرح است و با توجه به اینکه یکی از مشکلات نظام تعلیم و تربیت جبران معلم است، اتاق وضعیت از خردادماه برای بررسی نیروی انسانی تشکیل شد و تاکنون 960 نفر نیروی جدید به بدنه آموزش‌و‌پرورش استان اضافه شده است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان افزود: یک‌هزار و 700 نفر شرایط بازنشستگی داشتند که از این تعداد 920 نفر از مجموعه جدا شدند و با توجه به کمبود معلم تعدادی از همکاران بازنشسته به خدمت خود ادامه می‌دهند.
شیدایی با بیان اینکه در سال جاری علاوه‌بر بازنشسته‌ها تعدادی دانشجومعلم سازما‌ن‌دهی شدند تا امروز یعنی اول مهر کلاس بدون معلم نداشته باشیم، مطرح کرد: در سال جدید با توجه به تأکیدات امور تربیتی و احیای معاون پرورشی، 550 نفر به بدنه آموزش‌وپرورش اضافه شدند.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های خوب بسیج دانش‌آموزی اجرای طرح شهیدعجمیان است که در تابستان به زیباسازی و رنگ‌آمیزی مدارس می‌پردازند، یادآور شد: امسال رنگ‌آمیزی 550 مدرسه و چهار هزار کلاس در سطح استان انجام شده است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: 82 میلیارد تومان جهت تجهیز مدارس هزینه شده است و مرحله دوم تجهیزات از طرف اداره نوسازی خریداری شده که در روزهای آینده تحویل مدارس خواهد شد.
شیدایی با تأکید بر اینکه نگاه دستگاه تعلیم و تربیت به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است و بر همین اساس مدارس فنی نیز تجهیز شده‌اند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: در راستای عدالت آموزشی در بحث تجهیز به مدارس پایین شهر و حاشیه شهر نگاه ویژه‌ای شده است و مشکلی در توزیع کتب درسی وجود ندارد.
زنگ آغاز سال تحصیلی جدید روز یکشنبه اول مهر با حضور مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان به‌طور نمادین در آموزشگاه دخترانه نور دانش شهر همدان نواخته شد و حدود 320 هزار دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86630