کد خبر : 86634
تاریخ : 1403/7/2
گروه خبری : جامعه

مدارس ایلام میزبان 120 هزار دانش‌آموز در آغاز سال تحصیلی است


علی درویشی روز یکشنبه در آیین آغاز سال‌تحصیلی در دبیرستان شهید بهشتی شهر ایلام، با گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار شهید و 370 شهید دانش‌آموز استان، اظهار کرد: یاد و راه شهدا، مسیر را برای معلمان و دانش‌آموزان در ثمر و مهر پرمهری برای همه اقشار جامعه رقم خواهد خورد.
وی با تأکید بر اینکه به‌طور قطع مسیر تعالی دانش‌آموزان با همت همه همکاران و معلمان، هموار و روشن است، گفت: امسال با آغاز سال تحصیلی جدید 120 هزار دانش‌آموز در 1260 فضای آموزشی حاضر خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه بیش از 2500 دانش‌آموز در مدارس عشایری سطح استان نیز تحصیل دارند، گفت: 100 درصد دانش‌آموزان در دوره ابتدایی شامل 9530 دانش‌آموز در مدارس ابتدایی ثبت نام کرده‌اند و حتی یک دانش‌آموز ابتدایی در استان نداریم که ثبت نام نکرده باشد.
درویشی با اشاره به اینکه 19 کلاس درس یک نفره در استان ایلام وجود دارد، افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب در این استان برای یک دانش‌آموز، یک معلم و یک مدرسه فعالیت دارند که حتی یک نفر از دانش‌آموزان استان از نظام آموزش و پرورش بی‌بهره نماند.
وی بیان کرد: امسال 10 هزار و 520 معلم و فرهنگی رسمی در مدارس دولتی و حدود چهار هزار معلم در مدارس غیر انتفاعی کار آموزش دانش‌آموزان را به عهده دارند و همچنین 258 همکار در حوزه سرایه‌داری و خدمات و 198 نفر نیز در حوزه کیفیت بخشی پرورش به جمع همکاران آموزش و پرورش استان ایلام افزوده شده است.
وی با بیان اینکه در سالی که گذشت در حوزه زیرساختی آموزش و پرورش با همکاری نوسازی و تجهیز مدارس روی داده است، ابراز کرد: 42 هزار متر مربع در دو سال گذشته به مجموع فضای آموزشی استان افزوده شده و بیش از 20 کلاس درس تربیت بدنی در سطح مدارس استان فعال خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: در سال گذشته 400 واحد آموزشی در سطح استان در قالب طرح شهید عجمیان رنگ‌آمیزی شده و 31 هزار متر آسفالت محوطه مدارس استان ایلام انجام شده است.
درویشی با بیان اینکه در سال مختلف دانش‌آموز ایلام رتبه‌های برتری در المپیادهای مختلف کسب کردند، خاطرنشان کرد: این موفقیت‌ها در سایه تلاش و همت معلمان و فرهنگیان و دانش‌آموزان کسب شده است.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86634