کد خبر : 86660
تاریخ : 1403/7/2
گروه خبری : جامعه

50 درصد منازل روستایی اسدآباد مقاوم‌سازی شده است

مقاومت بانک‌ها در برابر پرداخت تسهیلات و بی‌رغبتی روستاییان به مقاوم‌سازی


علی جلالی اظهار کرد: متأسفانه بانک‌های عامل در شهرستان اسدآباد در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی سنگ‌انداری می‌کنند.
وی ابراز کرد: هنوز نیمی از مساکن روستای در این شهرستان ناایمن هستند و به‌لحاظ مقاومت بانک‌ها در برابر پرداخت تسهیلات، روستاییان رغبتی به مقاوم‌سازی منازل خود ندارند.
رئیس بنیاد مسکن اسدآباد یادآور شد: قانون پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی در سطح استان همدان برای همه شهرستان‌ها یکسان است؛ اما به‌دلیل سلیقه‌ای عمل کردن بانک‌ها در اسدآباد، این شهرستان ازنظر مقاوم‌سازی منازل روستایی در استان از جایگاه خوبی برخوردار نیست.
جلالی بیان کرد: در سال جاری 650 سهمیه به دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی اختصاص یافته است که تا کنون 490 متقاضی دریافت وام مقاوم‌سازی به بانک‌ها معرفی شده است.
رئیس بنیاد مسکن اسدآباد در بخشی از گفت‌وگو به آسفالت معابر روستایی نیز اشاره‌ای کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، امسال معابر و خیابان‌های 34 روستای شهرستان آسفالت می‌شوند.
وی اظهار کرد: 65 پروژه آسفالت‌ریزی و 25 پروژه زیرسازی با اعتباری افزون‌بر 51 میلیارد تومان در برنامه عمرانی بنیاد مسکن اسدآباد قرار دارد.
جلالی خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده از محل قیر یارانه‌ای 35 هزار تُن آسفالت در معابر و خیابان‌های روستایی توزیع می‌شود.
رئیس بنیاد مسکن اسدآباد بیان کرد: 175 هزار متر از معابر روستاهای مورد نظر تا پایان فصل عمرانی از نعمت آسفالت برخوردار می‌شود.
وی در رابطه با کمبود زمین برای ساخت مسکن روستایی گفت: متأسفانه در 52 روستای شهرستان با کمبود زمین برای ساخت مسکن روستایی مواجه هستیم که اگر اداره منابع طبیعی در واگذاری زمین همکاری داشته باشد، مشکل کمبود زمین در 52 روستای اسدآباد برطرف می‌شود.
اتمام طرح نقشه هادی از دیگر موضوعاتی بود که جلالی به آن اشاره کرد و افزود: طرح تهیه نقشه هادی تمام روستاهای اسدآباد به اتمام رسیده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
رئیس بنیاد مسکن اسدآباد خاطرنشان کرد: در سال گذشته 78 پروژه عمرانی در سطح 40 روستای شهرستان با اعتباری افزون‌بر 31 میلیارد تومان در جهت توسعه روستایی به سرانجام رسید.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86660