کد خبر : 86664
تاریخ : 1403/7/2
گروه خبری : جامعه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان خبر داد:

مهار آتش‌سوزی‌های پراکنده در مراتع و باغ‌های اطراف همدان


صادق پورسینا روز دوشنبه با بیان اینکه آتش‌سوزی‌های پراکنده در مراتع و باغ‌های اطراف شهر همدان در مناطق جاده انجلاس، حیدره و فخرآباد با تلاش آتش‌نشانان و یگان حفاظت منابع طبیعی مهار شد، اظهار کرد: همچنین روز گذشته گروه‌های امدادی سامانه 1504 منابع طبیعی استان همدان نسبت به خاموش کردن آتش‌سوزی پوشش گیاهی باغات منطقه فخرآباد اقدام کردند.
وی افزود: 17 مورد عملیات آتش‌نشانی ازجمله خاموش کردن آتش و نجات افراد محبوس داخل آسانسور، طی 24 ساعت گذشته‌ در محدوده شهر همدان انجام شده است.
این مقام مسئول گفت: روز گذشته در پی آتش‌سوزی انبار ضایعات کارخانه نوشابه‌سازی خوش‌نوش همدان، گروه‌های امدادی بی‌درنگ به محل اعزام شدند و نسبت به خاموش کردن آتش اقدام کردند.
وی با اشاره به اینکه با اقدام به‌موقع آتش‌نشانان از نفوذ آتش به کارخانه جلوگیری شد، افزود: در این عملیات دو گروه از ایستگاه‌های آتش‌نشانی غدیر و بهشت به محل آتش‌سوزی اعزام شدند و در کمترین زمان این آتش‌سوزی مهار شد.
پورسینا عنوان کرد: در یکی دیگر از عملیات‌ها، گروه آتش‌نشانی ایستگاه فرهنگ همدان، نسبت به مهار آتش‌سوزی یک خودرو در محله اسلامشهر همدان اقدام کردند.
وی ادامه داد: در چند حادثه‌ دیگر آتش‌سوزی پوشش گیاهی و باغی مناطق جاده انجلاس و حیدره همدان مهار شد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: در روز گذشته پنج مورد نجات افراد محبوس داخل آسانسور توسط ناجیان آتش‌نشانی ثبت شد.
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر همدان دارای 10 ایستگاه عملیاتی فعال با 201 نیروی عملیاتی و اداری است که به‌صورت شبانه‌روزی و در سه شیفت کاری، آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86664