کد خبر : 86821
تاریخ : 1403/7/7
گروه خبری : اقتصادی

خروج 132 روستای استان مرکزی از تنش آبی در دستور کار است


«حشمت‌اله عباسی» روز شنبه در دیدار با جانشین و معاون قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در اراک، افزود: در مرحله نخست، برای جهاد آبرسانی در 67 روستا با 24 هزار و 227 نفر جمعیت، 2 هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که هم‌اکنون 86 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی بیان کرد: در مرحله دوم طرح هم 132 روستا با 55 هزار و 368 نفر جمعیت با 13 هزار و 480 میلیارد ریال در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات سپاه، گفت: اجرای طرح جهاد آب‌رسانی با پیشرفت خوبی در حال اجرا است و این شرکت نیز کمک می‌کند تا این پروژه‌ها به سرعت به نتیجه برسد چراکه سبب دلگرمی و امید برای مردم است.
عباسی، اجرای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان مرکزی را گامی مهم در راستای توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی در این مناطق عنوان کرد و افزود: چراکه نبود آب در روستاها مشکلات متعددی به وجود می‌آورد که می‌تواند تاثیرات منفی گسترده‌ای بر زندگی و معیشت مردم داشته باشد.
جانشین فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) هم گفت: طرح جهاد آبرسانی استان مرکزی در قالب مجتمع آبرسانی روستایی با مشارکت این قرارگاه و سپاه با قوت اجرا می‌شود.
سردار پاسدار «مجیدرضا حسن‌زاده» افزود: قرارداد اول محرومیت‌زدایی در 67 روستای استان مرکزی در آینده‌ای نزدیک به سرانجام می‌رسد.
بیشتر بخوانید:
طرح آبرسانی به 40 روستای استان مرکزی کلید خورد
85 درصد روستاهای استان مرکزی از آب آشامیدنی بهداشتی برخوردارند
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته تصریح کرد: مجتمع آبرسانی کمرآب شهرستان خنداب به زودی آماده افتتاح می‌شود و امید است با هماهنگی و همکاری مدیران استان و شهرستان‌ها شاهد خدمات ارزنده‌ای در حوزه محرومیت‌زدایی در سطح استان باشیم. ‏
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86821