کد خبر : 86826
تاریخ : 1403/7/7
گروه خبری : جامعه

شهردار همدان خبر داد:

اجرای 21 پروژه عمرانی ماندگار در سطح منطقه یک با 5000 میلیارد ریال اعتبار


سیدمسعود حسینی به همراه دیگر مدیران شهری، روز جمعه ششم مهرماه از 21 پروژه عمرانی فعال در سطح منطقه یک که با بودجه پنج هزار میلیارد ریالی درحال اجرا هستند، بازدید کردند.
شهردار همدان در این بازدید بیان کرد: پروژه‌های اجراشده در سطح منطقه یک ازنظر تعداد و تنوع، منحصربه‌فرد بوده و قطعاً ماندگار و اثرگذار خواهند بود.
حسینی رسیدگی به فضای سبز با وجود کم‌آبی را از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری همدان دانست و افزود: این امر مستلزم ذخیره‌سازی مناسب آب است و احداث مخزن آب در بوستان ارم با ظرفیت یک‌هزار متر مکعبی، می‌تواند باعث مصرف بهینه آب در آبیاری فضای سبز باشد.
وی با اشاره به اهمیت پیاده‌رو‌های استاندارد، ابراز کرد: از مشخصه‌های شهرهای انسان‌محور، پیاده‌رو‌های استاندارد است که در سطح منطقه یک پروژه‌های زیادی در این راستا تعریف شده است تا علاوه‌بر افزایش ضریب ایمنی پیاده‌روی، باعث ترغیب شهروندان به پیاده‌روی خواهد شد.
حسینی همچنین از گسترش فضای سبز و ایجاد محل‌های ورزشی جدید در سطح منطقه یک خبر داد و گفت: خوشبختانه مفهوم توسعه پایدار در اجرای این پروژه‌ها کاملاً مشهود است و اجرای پروژه فاخر پارک دوستدار کودک توسط شهرداری همدان، فرصتی برابر به تمامی کودکان شهر همدان جهت داشتن تفریحات مناسب، می‌دهد.
مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز با بیان اینکه تلاش شد نظرات شهروندان و فعالان حوزه مدیریت شهری در جلسات و پروژه‌ها عملی شود، افزود: تلاش کردیم متناسب با این نظرات، بودجه و فعالیت‌های عمرانی در سطح منطقه یک تعریف شود تا علاوه‌بر افزایش مشارکت شهروندان، شاهد افزایش رضایمتدی از اجرای پروژه‌ها باشیم.
مرتضی حضرت‌زاده با اشاره به افتتاح 20 پروژه عمرانی در تیرماه سال جاری، اظهار کرد: درحال حاضر 21 پروژه فعال و متنوع در سطح منطقه یک درحال انجام است که شامل حوزه‌های گردشگری، پیاده‌روسازی، جداره‌سازی، بازگشایی معابر، آسفالت‌ریزی، افزایش سرانه فضای سبز، احداث فضای بازی کودکان، احداث سرویس‌های بهداشتی، احداث مخازن آبیاری، دیوارکشی رودخانه‌ها و غیره هستند.
حضرت‌زاده ضمن تقدیر از تمامی شهروندان همدانی که در اجرای پروژه‌ها در کنار شهرداری منطقه یک هستند، گفت: به ثمر نشستن پروژه‌های عمرانی نتیجه زحمات تمامی همکاران و پیمانکاران در شهرداری منطقه یک است که امیدواریم بتوانیم گامی مؤثر در پیشرفت هرچه بیشتر شهر همدان برداشته باشیم.
وی به اهم پروژ‌ه‌های درحال احداث در منطقه یک اشاره کرد و افزود: احداث پارک دوستدار کودک برای نخستین‌بار در شهر همدان، پارک‌سوار خیابان بین‌النهرین، مخزن یک‌هزار متر مکعبی پارک مردم، ساختمان چندمنظوره کوی مدرس، ساختمان تجاری بلوار شهیدفهمیده، ساختمان نظارتی در میدان گنجنامه، زمین ورزشی پارک ارم، سرویس بهداشتی پارک ارم، سرویس بهداشتی بوستان مردم، پیاده‌روسازی خیابان پاستور، خیابان عدالت، خیابان میرزاده‌عشقی، خیابان سعیدیه، جاده دره‌مرادبیگ، خیابان مهدیه، دیوارکشی رودخانه دره‌مرادبیگ، جدول‌گذاری مسیر گنجنامه، ترمیم و بازسازی محوطه گنجنامه، محوطه پارک ارم، بازسازی و مقاوم‌سازی ساختمان باشگاه شهرداری همدان و جداره‌سازی میدان امام خمینی (ره)، ازجمله موارد است.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86826