کد خبر : 86866
تاریخ : 1403/7/8
گروه خبری : اقتصادی

هزار و 168 هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی کردستان دارای سند است


حمیدرضا امانی روز یکشنبه اظهار کرد: در حال حاضر هزار و 451 هکتار اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی استان است که بخش زیادی از آن دارای سند ثبتی است و صدور اسناد تفکیکی را هم در دستور کار داریم.
وی با اشاره به اینکه تا قبل از سال 1401 شهرک‌های صنعتی استان وضعیت مطلوبی در زمینه صدور اسناد نداشت، افزود: با اقداماتی و پیگیری‌های انجام شده و مساعدت دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به ویژه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان؛ سال گذشته 261 هکتار سند اراضی شهرک‌های صنعتی دهگلان، بانه، کامیاران دو و سنندج یک سند ثبتی صادر شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان ادامه داد: چون یکی از مطالبات واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی داشتن سند تفکیکی است در این راستا هم برای 32 هکتار در شهرک‌های صنعتی مریوان و سنندج یک، سند تفکیکی صادر شده است.
*صدور سند ثتبی و تفکیکی برای 600 هکتار از شهرک‌های صنعتی استان
امانی یکی از دستاوردهای ارزشمند این شرکت در طول عمر 30 ساله آن در استان را صدور اسناد ثبتی و تفکیکی خواند و بیان کرد: امسال هم براساس برنامه‌ریزی انجام شده برای 600 هکتار از اراضی صنعتی در شهرک‌های صنعتی دهگلان، آونگان قروه، سقز، کامیاران، سنندج یک، سه و چهار اسناد ثبتی و تفکیکی صادر خواهد شد.
وی لازمه صدور اسناد تفکیکی را تفکیک قطعات اراضی در شهرک‌های صنعتی خواند و گفت: زمانی که شهرک صنعتی به طور کامل واگذار شده و قطعات اراضی در آن مشخص شده باشد آنگاه شرایط پیگیری صدور سند تفکیکی ایجاد می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان یادآور شد: بحث صدور اسناد یکی از مطالبات به حق واحدهای صنعتی است که با این اقدام بخشی از مشکلات آن‌ها به‌ویژه در زمینه اخذ تسهیلات و ضمانت‌نامه بانکی برطرف خواهد شد.
امانی ادامه داد: با توجه به این مهم، یکی از رسالت و برنامه‌های اولویت دار شرکت شهرک‌های صنعتی استان در دو سال اخیر پرداختن به مسئله صدور اسناد بوده است.
وی بیان کرد: به‌دلیل نوع خرید اراضی صنعتی که در گذشته انجام شده بود کمتر به موضوع اسناد ثبتی و تفکیکی در استان پرداخته بودند و همین موجب افزایش حجم کاری در این حوزه شده بود که با همکاری و تعامل در دو سال اخیر بخش زیادی از این موضوع به نتیجه رسید.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان ادامه داد: به‌منظور تسهیل امور؛ در این مدت همزمان با اضافه کردن اراضی به مجموعه شهرک‌های صنعتی استان اقدام به دریافت سند آن کرده‌ایم و نمونه آن 28 هکتار ناحیه صنعتی کامیاران است.
امانی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان سال جاری وضعیت کردستان در زمینه صدور اسناد شهرک‌های صنعتی از میانگین کشوری بیشتر خواهد شد.
شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال 1370 به‌صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شد و تاکنون به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در 12 شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.
این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، 1500 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از افزون بر 700 واحد صنعتی و واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم 12 هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86866