کد خبر : 86887
تاریخ : 1403/7/8
گروه خبری : فرهنگی

استاد دانشگاه آزاد اسلامی همدان در فهرست 2 درصد دانشمندان برتر جهان


سهیل سبحان‌اردکانی برای پنجمین‌ سال به‌طور متوالی و براساس داده‌های انتشاریافته از طریق دانشگاه استنفورد با استناد به شاخص عملکرد پژوهشی طی سال‌های 2005 تا 2023 مستخرج از پایگاه اسکوپوس، ضمن قرار گرفتن در فهرست 100 هزار دانشمند پُراستناد در پنج حوزه موضوعی اصلی، 22 حوزه موضوعی فرعی و 176 رشته، به‌عنوان یکی از دانشمندان دو درصد برتر معرفی شد.
سبحان‌اردکانی بیان کرد: شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی، انتشار حداقل پنج مقاله بین‌المللی طی سال 2022 بود که بر این اساس تقریباً هشت میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.
وی افزود: در فهرست نهایی، علاوه‌بر 100 هزار نفر برتر، دو درصد برتر در هر حوزه موضوعی نیز به فهرست نهایی اضافه شده؛ بدین‌صورت که نفرات برگزیده براساس 6 معیار که مهم‌ترین آن‌ها تعداد کل ارجاعات و شاخص هرش بود، ارزیابی و انتخاب شده‌اند.
سبحان‌اردکانی با شاخص هرش به‌ترتیب برابر با 43 در پایگاه گوگل اسکالر و 32 در پایگاه اسکوپوس، تاکنون نسبت به انتشار 337 عنوان مقاله در نشریه‌های معتبر، ارائه 100 عنوان مقاله در همایش‌های معتبر، تألیف دو عنوان کتاب و هدایت بیش‌ از 200 پایان‌نامه/رساله تحصیلات تکمیلی، اقدام کرده است.
عضویت در هیئت تحریریه پنج نشریه علمی معتبر، داوری بیش‌ از دو هزار مقاله برای 220 نشریه و همکاری با نشریه‌های Water به‌عنوان دبیر تخصصی ویژه‌نامه چالش‌ها و تحقیقات جدید در مورد ارزیابی خطر فلزات سنگین و کمیاب در آب‌های آلوده، از دیگر افتخارات علمی این عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان است.
قرار گرفتن در فهرست دانشمندان دو درصد برتر جهان در سال‌های 2019 تا 2022، انتخاب به‌عنوان پژوهشگر برتر رشته تخصصی محیط‌زیست پانزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور، انتخاب به‌عنوان پژوهشگر برتر دوره‌های دوم و هشتم جشنواره فرهیختگان و 11 دوره انتخاب به‌عنوان پژوهشگر برتر ستاد ملی هفته پژوهش استان همدان، از دیگر افتخارات سهیل سبحان‌اردکانی است.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86887