کد خبر : 86888
تاریخ : 1403/7/8
گروه خبری : فرهنگی

هم‌زمان با هفته دفاع مقدس؛

ثبت ملی دو اثر حوزه دفاع مقدس‌ در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین


محسن معصوم علیزاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت ثبت آثار دفاع مقدس در این برهه از زمان و آگاهی‌بخشی به نوجوانان، اظهار کرد: پرونده ایستگاه ماهواره‌ای مخابراتی شهیدقندی اسدآباد که چندین مرتبه در جنگ تحمیلی هدف حمله هوایی و راکتی دشمن قرار گرفت و نیز باغ‌موزه دفاع مقدس شهر همدان در حوزه دفاع مقدس در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت.
وی گفت: دفاع مقدس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و پُربارترین دوران تاریخی جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ این کشور به‌عنوان نمادی از ایستادگی و مقاومت مردم در برابر تهاجم و تجاوز خارجی به ثبات و پایداری کشور تبدیل شده است.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان افزود: اهمیت دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل چندین عامل مهم است؛ نخست اینکه دفاع مقدس نشان‌دهنده ایستادگی و مقاومت مردم ایران در برابر تهاجم و تجاوز خارجی است که باعث شده ایرانیان به‌عنوان یکی از مردمان مقاومتی و ایستادگی‌کننده در جهان شناخته شوند.
معصوم‌علیزاده ادامه داد: دفاع مقدس نشان‌دهنده قدرت و توانایی نظامی ایران است که باعث شده ایران به‌عنوان یکی از قدرت‌های نظامی منطقه و جهان شناخته شود و همچنین دفاع مقدس نشان‌دهنده وحدت و همبستگی مردم ایران بوده که باعث شده است مردم ایران با همبستگی و وحدت خود، در برابر تهاجم و تجاوز خارجی مقاومت کنند.
معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان نیز در این رابطه گفت: شورای ثبت آثار تاریخی فرهنگی میراث دفاع مقدس در ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد و در این جلسه دو اثر از پایتخت تاریخ و تمدن مطرح و به ثبت ملی رسید.
حمیدرضا حیدری افزود: پرونده ایستگاه ماهواره‌ای مخابراتی شهیدقندی اسدآباد که چندین مرتبه در جنگ تحمیلی هدف حمله هوایی و راکتی دشمن قرار گرفت و نیز باغ‌موزه دفاع مقدس، در این نشست به ثبت ملی رسید.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/86888