کد خبر : 87154
تاریخ : 1403/7/16
گروه خبری : فرهنگی

تکمیل تنها کتابخانه عمومی قصرشیرین 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد


ضیاءالله آباد روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی قصرشیرین در فرمانداری افزود: اکنون عملیات ساخت کتابخانه عمومی دهخدا 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل روند ساخت آن نیازمند توجه ویژه مسوولان و تامین اعتبار هستیم.
فرماندار قصرشیرین نیز در ادامه این جلسه گفت: سلاح فرهنگی از سلاح نظامی قوی‌تر است و یکی از راه‌های غلبه بر توطئه‌های دشمنان افزایش علم و آگاهی افراد جامعه و ترویج فرهنگ مطالعه و دشمن شناسی و بومی‌سازی دانش است.
محمد نجفی افزود: امروز اگر دشمنان از کشورمان وحشت دارند به برکت وجود رهبری حکیم و اندیشمند و خودکفایی در زمینه صنعت نظامی و دفاعی ایران اسلامی است که مرهون بومی سازی این صنعت با استفاده از تخصص و دانش جوانان کشورمان است.
وی در ادامه با اشاره به گذشت هفت سال از زلزله ویرانگر و مرگبار سال 96 ادامه داد: تنها کتابخانه عمومی شهرستان با 800 متر مربع به عنوان یک مکان فرهنگی اکنون به صورت راکد مانده و در گذشته 9 میلیارد ریال برای مقاوم سازی و شناژ پی این مجموعه هزینه شده است.
فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه این کتابخانه اکنون با 35 درصد همچنان راکد است، افزود: برای تکمیل این مکان که یکی از نیازهای مبرم شهرستان است 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و تلاش می‌کنیم تا از محل‌های مختلف تامین شود.
نجفی اظهار کرد: برای تداوم خدمات کتابخوانی تمام کتاب‌های این کتابخانه به یک مکان استیجاری انتقال یافته که این مکان برای کتابخانه عمومی و خدمات شایسته به کتابخوانان مناسب نیست.
فرماندار قصرشیرین در ادامه وضعیت شهرستان را در زمینه کتابخانه‌های روستایی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: 2 باب کتابخانه ثابت در روستای کرکهرک و خسروی و یک باب سیار به صورت کامیونت است که به روستاها اعزام می‌شود.
وی گفت: 10 درصد جمعیت شهرستان معادل سه هزار نفر عضو ثابت کتابخانه‌های عمومی شهرستان هستند که در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان 40 هزار جلد کتاب موجود است و نسبت به جمعیت این شهرستان به ازای هر یک نفر 2 جلد کتاب وجود دارد.
نجفی ادامه داد: در کتابخانه عمومی این شهرستان امکان دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی برای استفاده علمی دانشجویان و سایر افراد وجود دارد.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87154