کد خبر : 87163
تاریخ : 1403/7/16
گروه خبری : جامعه

امام‌جمعه همدان:

شهید همدانی باید در مدارس معرفی شود

افول رژیم صهیونیستی جنگ را در منطقه پایان می‌دهد


حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز دوشنبه در آیین بزرگداشت شهید حاج‌حسین همدانی در سالروز شهادت ایشان، اظهار کرد: اگر رژیم صهیونیستی از منطقه برود، هیچ جنگی در خاورمیانه به‌وجود نخواهد آمد و کشورهای اسلامی با یکدیگر برادر هستند.
وی ادامه داد: غرب میلیون‌ها دلار برای حمایت از رژیم اشغالگر و جنگ‌افروزی آن هزینه می‌کند تا در منطقه بماند، درحالی که می‌تواند با هزینه بسیار کمتر شرایط زندگی این افراد در غرب و آمریکا را فراهم کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی اظهار کرد: حضور رژیم اشغالگر تضمین‌کننده منافع آمریکا در منطقه بوده؛ بقای این مستکبران وابسته به ظلم و تعدی و آدم‌کشی است.
امام‌جمعه همدان گفت: برنامه‌ریزی استکبار این است که بعد از غزه و لبنان به سراغ کشورهای دیگر برود.
وی یادآور شد: امروز باید در مدارس با صدای بلند از شهیدهمدانی و دیگر شهدا که افتخار ملت ایران هستند، حرف بزنیم تا آن‌ها معرفی شوند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه برگزاری این مراسم‌ها و یادواره‌های شهدا ضروری است اما کافی نیست، اظهار کرد: امروز می‌دانیم شهدای مدافع حرم چه خدمت‌هایی کردند و همه ما قدردان آن‌ها هستیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی ادامه داد: اینکه امثال شهیدهمدانی در حلب به شهادت می‌رسند، این یعنی جمهوری اسلامی در عین توجه به خاک وطن، حامی مظلومان عالم است.
وی اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) تمام حرفشان و نگاهشان برای اسلام و اعتلای آن بود.
امام‌جمعه همدان افزود: تعبیر امت‌سازی که مقام معظم رهبری فرمودند نیز براساس همین نگاه حضرت امام خمینی (ره) است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی ادامه داد: ازنظر جغرافیایی مرزبندی داریم، اما در انقلاب اسلامی حرف از اسلام، مبارزه با مستکبران و تحقق عدالت است.
امام‌جمعه همدان ادامه داد: در اقصی نقاط عالم هرجا ظلمی باشد، جمهوری اسلامی با آن مبارزه می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه ایران این خاک و وطن برای ما ارزشمند است و از آن دفاع می‌کنیم، تصریح کرد: ممکن است در داخل اختلاف سلیقه وجود داشته باشد، اما نسبت به ایران و این خاک باید تعصب داشته باشیم.
سردار سرلشکر حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه 16 مهرماه سال 1394 حین انجام مأموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به شهادت رسید.
پیکر این شهید والامقام عصر 19 مهرماه وارد استان شد و 20 مهرماه 1394 با حضور فرمانده وقت سپاه پاسداران و شمار زیادی از فرماندهان نظامی و انتظامی، هم‌رزمان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جمع کثیری از اهالی استان همدان تشییع شد.
پیکر شهیدهمدانی به‌علت علاقه وی به مرحوم آیت‌الله موسوی امام‌جمعه اسبق همدان در جوار مزار آن بزرگوار به خاک سپرده شد.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87163