کد خبر : 87244
تاریخ : 1403/7/18
گروه خبری : گردشگری

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان:

21 بنای تاریخی کردستان در اختیار صندوق احیا قرار دارد


گلاله فرزامی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی اقتصاد میراث فرهنگی کردستان اظهار کرد: مقصد اصلی تمام گردشگران اماکن گردشگری است و باید به این اماکن توجه شود.
وی با بیان اینکه اقتصاد میراث فرهنگی در دنیا حرف نخست را می‌زند، افزود: از صندوق احیا گرچه گله‌مندیم اما باید به احیای میراث فرهنگی از طریق این صندوق توجه شود.
وی اذعان کرد: از توان فنی و ظرفیت صندوق احیا بایدبرای احیای اماکن تاریخی و فرهنگی کردستان استفاده شود و به‌صورت مشارکتی در زمینه بناهای تاریخی نیز فعالیت کنیم.
معاون میراث فرهنگی کردستان اذعان کرد: 22 بنای استان در لیست هیأت وزیران بود که 21 مورد در اختیار صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی قرار گرفت و حمام خان و حمام عبدالخالق ازجمله این بناها است.
فرزامی گفت: تعدادی از این بنا به‌دلیل خالی بودن سکنه وضع مناسبی ندارند و نیاز است در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد تا در احیا و مرمت شوند.
وی تصریح کرد: وام‌هایی برای ساخت بنا در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد اما باید خود سرمایه‌گذار نیز توان لازم را تا زمان تحویل وام داشته باشند.
وی اضافه کرد: هشت بنا آماده ورود به مزایده آتی برای واگذاری به سرمایه‌گذار است که ازجمله آن‌ها شامل خانه احمدی، کوره آجرپزی و خانه مصری است.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87244