کد خبر : 87455
تاریخ : 1403/7/24
گروه خبری : ورزشی

استاندار همدان خبر داد:

تدوین سند جامع توسعه ورزش استان

ما پشتوانه تیم‌های ورزشی خلاق و پُرانرژی همدان خواهیم بود


حمید ملانوری‌شمسی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از نمایشگاه/جشنواره بزرگ عزت و پیشرفت همدان که به‌مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش برپا شده است، بیان کرد: هر جامعه‌ای که در آن هیئت‌های ورزشی، ورزشکاران قوی و فعالیت‌های ورزشی توسعه‌یافته را می‌بینید، آن جامعه بانشاط، پویا، فعال و زنده است.
وی سپس خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های اندازه‌گیری و زنده بودن یک منطقه نیز همین است؛ حضور تیم‌ها و هیئت‌های ورزشی و ورزشکاران در رشته‌های مختلف که شامل ورزش‌های قهرمانی، پهلوانی، زورخانه‌ای و حتی ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی می‌شود.
استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه آنچه در این نمایشگاه قابل توجه است وجود علاقه‌مندی و استعدادهای برجسته در رشته‌های مختلف ورزشی استان است، تصریح کرد: برای رشد و توسعه استان نیاز داریم با اتکا به نیروهای جوان، پُرتوان و خلاق به‌عنوان یکی از گروه‌های مؤثر در جامعه، گام برداریم.
ملانوری‌شمسی تأکید کرد: مدیریت و پشتیبانی از جامعه ورزشی را با تلاش دستگاه‌های مختلف و محوریت سازمان ورزش و جوانان دنبال می‌کنیم و سند جامع توسعه ورزش استان را تدوین خواهیم کرد؛ چراکه اساس کار ما در همه زمینه‌ها، برنامه‌محوری است.
وی در ادامه این را هم گفت که رساندن ورزش استان به نقطه مطلوب و البته مؤثر، نیازمند یک برنامه درست در بازه زمانی مشخص است.
استاندار همدان در پاسخ به این پرسش که «استان همدان نیازمند دهکده ورزشی است تا برای میزبانی مسابقات ورزشی دست به دامن دانشگاه آزاد و سایر نهادها نشود، برنامه دولت چهاردهم برای تحقق این امر چیست؟» توضیح داد: اساس کار در برنامه‌محوری حرکت بر مبنای داده‌ها و ظرفیت‌های موجود است تا بتوان یک افق روشن برای آن درنظر گرفت؛ بنابراین در قالب برنامه‌ای که عرض کردم، مبتنی بر ظرفیت‌های موجود و استعدادهایی که داریم، برای رسیدن به افق مطلوب مؤلفه‌های مورد نظر را لحاظ خواهیم کرد.
ملانوری‌شمسی با این بیان که تلاش ما استفاده بهینه از ظرفیت‌های استان، پشتوانه بودن برای تیم‌های ورزشی خلاق و پُرانرژی و تأمین زیرساخت‌های لازم برای آنان است، سخنان خود را در این بخش به پایان برد.
* همدان را به محوریت ورزش کشور می‌رسانیم
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه ورزش کلید رشد هنجارهای اجتماعی با حضور جوانان است، گفت: در استان همدان کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام شده و مجتمع‌های ورزشی قابل توجهی در این راستا ایجاد شده که یک نمونه آن ورزشگاه 6 هزار نفره شهیدسلیمانی است که فقط در چهار استان نظیر آن وجود دارد.
حمیدرضا حاجی‌بابایی سپس ابراز کرد: ما باید به سمتی برویم که مجمتع‌های ورزشی را تکمیل کنیم، چراکه زیرساخت‌های خوبی داریم، اما ایده‌آل نیست؛ مخصوصاً در شهر همدان با جمعیتی که دارد، باید به سمتی حرکت کنیم که محوریت ورزش کشور باشد.
وی با اشاره به دهکده ورزشی در استان، افزود: این ساختمان به‌دلیل وضعیت سازه و زمین، دچار مشکل شد و معلق ماند، اما مجتمع شهیدحاجی‌بابایی در این راستا باید تکمیل و دهکده ورزشی کامل شود که با کمک استاندار محترم می‌توان این پروژه را پیش برد.
گفتنی است، جشنواره بزرگ عزت و پیشرفت برای دومین سال در استان به مدت یک هفته با حضور 64 غرفه از تولیدکنندگان، استعدادیابی هیئت‌های ورزشی، ظرفیت‌های ورزشی، فضای مجازی، سازمان‌های مردم‌نهاد و غیره به‌مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در ورزشگاه شهیدسلیمانی برپا شده است. در این نمایشگاه دستاوردها و ظرفیت‌های استان در بخش تولیدات ورزشی، اقتصاد ورزشی، امکانات و ظرفیت‌ها، به نمایش عموم درمی‌آید.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87455