کد خبر : 87494
تاریخ : 1403/7/25
گروه خبری : فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

افزایش سکوهای عرضه لباس‌های ایرانی و اسلامی در همدان


مسعود ویژه چهارشنبه 25 مهرماه در نخستین جشنواره فردخت که با هدف تولید، تبلیغ و ترویج پوشاک ایرانی اسلامی در دانشگاه صنعتی همدان برپا شده است، ابراز کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در همدان طی دو الی سه سال گذشته رقم خورد، افزایش سکوهای عرضه لباس‌های ایرانی و اسلامی بود؛ به‌طوری که تعدادی از فروشگاه‌های عرضه این نوع لباس‌ها با طراحی‌های متنوع در سطح شهر راه‌اندازی شدند.
این مقام مسئول با اشاره به شکل‌گیری مؤسسات تخصصی و جشنواره‌ها، یادآور شد: از برگزاری آن‌ها به این‌ جمع‌بندی رسیدیم که رویدادهای مذکور را به‌صورت مشترک برگزار کنیم؛ ازاین‌رو جشنواره «فردخت» و «آمادای» با هدف تولید، تبلیغ و ترویج پوشاک ایرانی اسلامی شکل گرفتند.
وی ادامه داد: هم‌زمان با این جشنواره نمایشگاهی با طراحی‌های جالب و خلاقانه‌ در مجتمع شهیدآوینی برپا شده است، این طراحی‌ها باید به تولید انبوه برسند تا مردم هم بتوانند از آن‌ها بهره‌مند شوند و نباید بایگانی شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان یادآور شد: در این جشنواره بسیج جامعه زنان، دانشگاه صنعتی، دانشکده حضرت زینب (س)، دانشگاه جامع علمی کاربردی، شهرداری، اتحادیه خیاطان و غیره همکاری داشتند.
دبیر جشنواره «آمادای» در همدان نیز در این مراسم گفت: نخستین جشنواره فردخت با هدف تولید، تبلیغ و ترویج پوشاک ایرانی اسلامی در استان همدان درحال برگزاری است.
مریم جوادی اظهار کرد: ششمین جشنواره استانی «آمادای» همدان نیز درحال برگزاری است؛ برگزاری این جشنواره با برپایی جشنواره ملی «فردخت» که از سوی سپاه برگزار می‌شود، هم‌زمان شد و قرار است کار آن‌ها با همکاری اداره ارشاد و سپاه انجام شود.
وی با اشاره به ارسال آثار به دبیرخانه، تصریح کرد: آثاری به دبیرخانه ارسال شد که البته این آثار پس از داوری اولیه براساس شرایط جشنواره انتخاب شدند و افزون‌بر 200 اثر مورد داوری نهایی قرار می‌گیرند.
جوادی بیان کرد: این جشنواره با ترکیب پوشاک عفیفانه، اصیل و آراسته بانوی ایرانی طراحی و اجرا شد؛ از طرح گل و مرغ که نماد حیا، اصالت و نجابت بوده، در کارها استفاده شده و «شجاعت، وقار و آراستگی»، شعار این جشنواره است.
وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی برای هر دو جشنواره طراحی شد تا قبل از ارسال آثار، مؤلفه‌های لازم برای طراحی به شرکت‌کنندگان آموزش داده شود؛ ازاین‌رو اثرهای پخته و بدون ایرادتری نسبت به سال‌های قبل دریافت شد. به‌طوری که خلاقیت و هنر طراحان ستودتی بود، اما نیازمند رعایت برخی اصول است که این اصول در کارگاه‌ها عنوان می‌شود.
جوادی یادآور شد: انجمن مد و لباس همدان امسال راه‌اندازی شده و اعضای آن در این جشنواره پُرتوان حاضر شدند؛ دانشگاه جامع علمی کاربردی و حضرت زینب (س) نیز کمیته علمی این جشنواره بودند.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87494