کد خبر : 87538
تاریخ : 1403/7/26
گروه خبری : اقتصادی

ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن همدان شتاب گرفته است


به گزارش روز پنجشنبه سپهرغرب، حمیدرضا سهرابی در حاشیه بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن همدان روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی خوبی درحال انجام هستند و براساس زمان‌بندی تعیین‌شده، پیشرفت قابل قبولی دارند.
وی معماری و کیفیت ساخت در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان همدان را متناسب و مطلوب عنوان کرد و ادامه داد: کنترل و بررسی پروژه‌ها به‌خوبی درحال انجام است و مهندسان بر روند اجرای پروژه نظارت کافی دارند.
سهرابی با قدردانی از تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان و شتاب در ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن، گفت: در سه ماه آینده تعداد قابل توجهی از واحدهای نهضت ملی مسکن در این استان به بهره‌داری خواهند رسید و کلید واحدها تحویل متقاضیان خواهد شد.
121 هزار نفر در استان از سال 1400 و زمان بازگشایی سامانه ثبت‌نام وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند که نزدیک به 90 هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شده‌اند.
بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال 1395 استان همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پُرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد و با بهره‌برداری از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، می‌توان نقش مهمی در کاهش تراکم جمعیتی داشت.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از متولیان اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان، نزدیک به 13 هزار واحد مسکونی در دست ساخت دارد و تاکنون بیش از 114 هزار واحد مسکونی روستایی را مقاوم‌سازی و نوسازی کرده است.
طرح نهضت ملی مسکن یکی از راهکارهای دولت برای خانه‌دار شدن مستأجران و اقشار ضعیف بود که با پیگیری‌های مسئولان استان همدان، اجرای این طرح به‌خوبی در استان شتاب گرفته و اقدامات مؤثری برای تأمین زمین و ساخت آن انجام شده است.
کلان‌شهر همدان به‌عنوان یکی از شهرهای پُرتراکم کشور، مهم‌ترین شهر استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بوده که بخش بزرگی از زمین‌های مورد نیاز آن تأمین شده است.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87538